رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری مظلوم‌ترین واحد شهرداری شهرکرد است و باید با افزایش نیروی انسانی و با کمک نیروی انتظامی یگان امدادی در شهرداری جهت ایجاد نظم و انضباط شهری تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در نشست علنی شورا با بیان اینکه در توزیع اعتبارات، باید هزینه‌ها واقعی پیش‌بینی شود، اظهار داشت: اعتبارات برای سازمان‌های تابعه شهرداری باید براساس تولید درآمد باشد و پروژه‌ها تعریف، تا ملزم به تولید درآمد شوند.

او با بیان اینکه مردم باید از میزان اعتبارات واقعی و هزینه آن‌ها آگاه شوند، افزود: یک‌سری از کد‌های درآمدی را می‌توان در شهرداری فعال که موجب درآمدزایی شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی با بیان اینکه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری مظلوم‌ترین واحد شهرداری شهرکرد است، بیان کرد: در بحث تخلفات بیشترین انتقاد از این واحد می‌باشد، اما با توجه به کمبود نیرو در این واحد نمی‌توان با همه تخلفات برخورد کرد و اگر ضمانت حمایتی و اجرایی نداشته باشند نمی‌توانند بر نظم و انضباط شهری نظارت داشته باشند.

او ادامه داد: با تشکیل گروه یگان امداد می‌توان به کمک نیروی انتظامی بخشی از مشکلات شهری در زمینه تخلفات ساخت و ساز‌ها و سدمعبر را رفع کرد، اما برای تامین نیروی انسانی اجراییات باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

رئیسی با بیان اینکه وحدت رویه برای اجراییات باید حرف اول را بزند، گفت: شهرداری باید به سمت و سویی حرکت کند که درآمدش به کمیسیون ماده ۱۰۰ وابسته نباشد.

او خاطرنشان کرد: ساختار نیروی انسانی شهرداری به گونه‌ای شده است که تمام بودجه صرف بودجه جاری و پرداخت حقوق نیرو‌ها می‌شود، بنابراین باید در این راستا فرآیند‌ها بررسی و اولویت‌بندی و در در صورت نیاز فرآیند‌ها اصلاح، حذف و یا تعدیل شوند.

رئیسی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرکرد به هیچ عنوان مجوزی مبنی بر به‌کارگیری نیرو در بخش اداری را نمی‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۹۰۰ نیرو در شهرداری مشغول به خدمت هستند، اما در مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با کمبود نیرو مواجه هستیم، بعد انتظار داریم این تعداد نیروی کم با تخلفات برخورد کنند.

او گفت: در روز‌های پایانی دوره پنجم باید نیرو‌ها را ساماندهی کنیم و بخشی از کار‌ها برون‌سپاری شود که نیرویی جذب نشود و در صورت نیاز جهت ساماندهی و افزایش بهره‌وری از ظرفیت مشاور استفاده شود.

رئیسی بیان کرد: میدان ۱۲ محرم باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و طرح آن سریعا اجرا شود.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه نشست با اشاره به بکارگیری نیرو در شهرداری خاطرنشان کرد: تعدادی از نیرو‌ها تا سال آینده بازنشسته می‌شوند که نیاز است نیرو‌هایی جایگزین شوند و برخی نیرو‌ها نیز با توجه به تخصص و ظرفیت‌شان باید جابجا و در واحد‌های تخصصی مشغول به خدمت شوند.

او با اشاره به اجرای طرح‌های درآمدزایی گفت: در برنامه ۵ ساله در بخشی از این طرح، موارد پیش‌بینی شده است.

عبدالغنی با اشاره به اجرای طرح ممیزی املاک بیان کرد: این طرح از خیابان کاشانی شروع و اخطاریه‌های لازم صادر و به مالکین ارجاع شده است.

او گفت: امسال طرح‌هایی تعریف شد که اعتبار آن‌ها حدود ۷ میلیارد تومان می‌باشد که ساختمان منطقه ۲ و خرید تجهیرات ازجمله این طرح‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.