معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش بوشهر طرحی را در دست اجرا دارد که در آن اعضای خانواده کمک می‌کنند کم‌سوادان یا بی‎سوادان، صاحب سواد شوند.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی در سال ۱۳۵۸ است. به همین مناسبت معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت و گویی از اجرای طرحی گفت که بر اساس آن اعضای باسواد خانواده کمک می‌کنند کم سوادان یا بی‌سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد شوند. طرحی که «سوادآموزی در خانه» نام دارد.

سید مجتبی هاشمی نژاد افزود: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه که برخی فعالیت‌ها از جمله برنامه‌های آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است، تصمیم گرفتیم این طرح را پیشنهاد دهیم و اجرا کنیم.

او ادامه داد: در این طرح، هر فرد باسواد خانواده می‌تواند مشخصات فرد کم‌سواد یا بی‌سواد را به ادارات یا مراکز آموزش و پرورش منطقه سکونت خود اعلام کند تا کتاب، جزوه و دیگر وسایل لازم آموزشی برای باسواد کردن فرد یا افراد مورد نظر در اختیارش قرار گیرد. البته به فرد باسواد کننده حق الزحمه‌ای نیز تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: طرحی دیگر هم برای مقابله با افزایش بی‌سوادی و ورود بی‌سوادان جدید در دست اجرا داریم که در قالب شورای پشتیبانی سوادآموزی و با کمک استانداری و فرمانداری‌ها اجرا خواهد شد.

هاشمی نژاد میزان باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان بوشهر را ۹۵.۶ درصد اعلام کرد که نسبت به سال ۹۳، حدود ۲ درصد افزایش داشته است.
به گفته او، اکنون میانگین بی‌سوادی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر ۴.۴ درصد است. همچنین بی‌سوادی در میان مردان ۴.۱۲ و زنان ۴.۷۳ درصد است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.