معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حجم پیشنهادی تحت پوشش سواد آموزی استان امسال ۳ هزار و ۲۰۰ نفر است.

حجم تحت پوشش سواد آموزی استان در سال جاری 3200 نفر می باشدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس امید معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در جلسه کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان، با اشاره به برنامه عمل سوادآموزی استان در سال ۱۳۹۹، بیان کرد: حجم تحت پوشش سواد آموزی استان در سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ نفراست که جهت تصویب به سازمان نهضت سواد آموزی کشور پیشنهاد شده است.

او یکی از مشکلات جذب سوادآموزان را در اختیار نداشتن اطلاعات اسمی دقیق و متقن بی سوادان ذکر کردو گفت:این معاونت با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان نهضت سوادآموزی، اقدام به پالایش اسمی بیش از ۶ هزار نفر از افراد محروم از سواد می‌کند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر   به روزآوری بانک اطلاعات جامع بی¬سوادی استان را ضروری دانست و افزود: پالایش اسمی این افراد گامی مهمی در جهت دست یابی واقعی به افراد محروم از سواد خواهد بود.

امید تاکید کرد: آموزش دهنده‌ها با در اختیار داشتن اطلاعات اسمی بی سوادان گروه هدف، بهتر می‌توانند در شناسایی، جذب و آموزش آنان اقدام کنند.

او عنوان کرد: با اتمام شناسایی اسمی افراد محروم از سواد کار ثبت نام بی سوادان وکم سوادان با تلاش مدیران واحد‌های آموزشی و آموزش دهندگان و مسئولین سوادآموزی آغاز می‌شود.

دبیر گروه بهبود کیفیت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، به ایجاد بسته‌های انگیزشی بیشتر برای همکاران فرهنگی جهت تدریس درکلاس‌های سواد آموزی هم گذری کرد و بیان کرد: معلمان می‌توانند هم به صورت سرانه و نتیجه محصولی و هم به صورت حق التدریس در راستای باسواد کردن افراد محروم از سواد گروه هدف، با سوادآموزی همکاری کنند.

امید بیان کرد: امید است با تسلط معلمان به شیوه‌های تدریس و توانایی آنان در جهت آموزش مفید و موثرتر، بتوانیم از بهره خدمتی همکاران به نحوی مطلوب استفاده کنیم.

او ضمن برشمردن ضرورت همکاری مدیران مدارس با حوزه سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، تاکید کرد: انتظار می‌رود که مدیران واحد‌های آموزشی در کلاسگذاری، ثبت نام و نگهداشت سوادآموزان همکاری لازم را با مسئولین سوادآموزی به عمل آورند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.