مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طراحی و تهیه سنگ‌مزار برای نصب بر مقبره استاد محمدرضا شجریان از سوی خانواده آن مرحوم در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه سنگ‌مزار استاد شجریان از سوی خانواده مرحوم در حال ساخت است،گفت: طراحی و تهیه این سنگ‌مزار ویژه، با توجه به محل نصب آن در محوطه باغ آرامگاه فردوسی و ثبت این اثر شاخص در فهرست آثار ملی ایران مستلزم رعایت ویژگی‌ها و موازین خاص در چارچوب قوانین و ضوابط میراث فرهنگی کشورمان است.

او افزود: این موازین قانونی و ضوابط میراث فرهنگی در چارچوب صورتجلسه و تفاهمنامه امضا شده از سوی مسوولان ذیربط در خراسان رضوی و خانواده مرحوم شجریان اعلام و تشریح شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی استاندارد‌های مشخص شده در این تفاهمنامه را شامل مواردی همچون لزوم فقدان برجستگی در سنگ‌مزار، ابعاد معین آن و موارد مشابه ذکر کرد که مورد توافق لازم قرار گرفته و بر همین اساس لازم‌الاجرا هستند.
بیشتربخوانید


مکرمی‌فر بیان کرد: با توجه به اینکه باغ آرامگاه فردوسی سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، انجام هر اقدامی در محوطه این اثر ملی و میراثی ایران زمین منوط به اجرای ضوابط خاص است که پیش از این در قالب تفاهمنامه امضا شده به اطلاع خانواده استاد مرحوم شجریان رسیده و مورد موافقت آن‌ها قرار گرفته است.

او تصریح کرد: زیرسازی لازم نیز برای نصب سنگ‌مزار استاد فقید موسیقی ایران انجام شده و محل مقبره برای این اقدام آماده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین طراحی و ساخت سنگ‌مزار مرحوم شجریان بر عهده خانواده آن استاد فقید است لذا اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و یا مدیریت مجموعه باغ آرامگاه فردوسی، هیچگونه دخالتی در این امر ندارند.

مکرمی‌فر اظهار کرد: بر این اساس شرایط برای نصب سنگ‌مزار در حال تهیه از سوی خانواده مرحوم شجریان، در صورتی که مطابق توافق‌های امضا شده در تفاهمنامه باشد، مهیا بوده و بلامانع است.

 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
فکر نان کن که خربوزه اب است اصل ماجرا داشتن یک کارنامه حامل کارهای نیک وخیراست نه یک سنگ مزار شیک و کران قیمت