مدیرکل اداره بهزیستی کرمانشاه؛ از اجرای «کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار» از ششم تا ۲۵ دی ماه امسال در سطح ۲۴ دستگاه اجرایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیرکل اداره بهزیستی کرمانشاه از افزایش چند برابری اعتبارات پیشگیری از اعتیاد در چند سال گذشته خبر داد و گفت : ۲۰ درصد از اعتبارات مالی حوزه درمان موادمخدر به بحث پیشگیری اختصاص دارد.

او یکی از ماموریت‌های بزرگ سازمان بهزیستی را بحث درمان موادمخدر عنوان کرد و گفت : بحث پیشگیری از اعتیاد در محیط کار در سال گذشته در سطح ۲ دستگاه اجرایی با موفقیت اجرا شد و این ما را برآن داشت در سطح همه دستگاه‌های اجرایی آن را اجرایی کنیم.

محمدی، شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مانع برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح ادارات دانست و افزود: کارزار پیشگیری از اعتیاد در محیط کار به صورت مجازی و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ادارات که کارکنان عضو آن هستند، اجرا می‌شود.

او افزود: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط کار به ۲ شکل برگزاری کلاس آموزشی به صورت برخط توسط مدرسان مجرب که ساعت پخش زنده آن به کارکنان اطلاع رسانی می‌شود و آموزش محیطی به صورت نصب بنر، پوستر، توزیع کتابچه و لوح فشرده در سطح دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد .

استرس کاری یکی از مهم‌ترین ریشه‌های اعتیاد کارکنان است

معاون پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با تشریح اهداف کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار؛ هدف از برگزاری این کارزار را آگاه سازی و اطلاع رسانی و حساسیت زایی دلایل اعتیاد در محیط کار اعلام کرد.

مسعود پایدار افزود: استرس کاری یکی از ریشه‌های مهم اعتیاد در محیط کار و رفتن کارکنان به سمت مصرف موادمخدر است.

او اعتیاد را تنها مصرف موادمخدر سنتی و صنعتی رایج ندانست و افزود: مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان نیز اعتیاد است که افراد براساس باور غلط برای رفع خستگی مصرف می‌کنند.

او ادامه داد: وجود باور‌های غلط در مورد مصرف برخی از مواد‌های مخدر مانند «گل» و اینکه این ماده اعتیاد آور نیست را ریشه بسیاری از اعتیاد‌ها و مبتلا شدن افراد دانست که باید توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی و آگاه سازی و حساسیت زایی شود.

معاون پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی کرمانشاه با اعلام شماره ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد گفت: این شماره در زمینه درمان و پیشگیری از انواع موادمخدر به خانواده‌ها و افراد مشاوره می‌دهد و آن‌ها را به مراکز مشاوره‌ای معرفی می‌کند.

پایدار با اعلام شماره ۱۲۳ به خانواده‌ها توصیه کرد در راستای مداخلات فوری نیاز به روانشناسی فوری با این شماره تماس بگیرند.

او گفت: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار بیشتر با هدف آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و حساسیت زایی در خصوص باور‌های غلط در مصرف برخی از مواد است که در هفته اول در سطح ادارات شهرستان کرمانشاه و در هفته دوم در سطح ادارات شهرستان‌های گیلانغرب اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر و دالاهو و هفته سوم در کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر و سرپل ذهاب، قصرشیرین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.