استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری همچنان اولویت استان کرمانشاه است، گفت : کرونا در کمین ریزش اشتغال است و باید از هیچ کوششی برای اشتغالزایی در استان دریغ نکنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری مانند سه سال گذشته از اهداف اصلی استان است، گفت : اگرچه برخی می‌گویند کاهش بیکاری که صورت گرفته محسوس نیست، اما تلاش زیادی برای این موضوع انجام دادیم.

او از کاهش نرخ بیکاری استان از حدود ۲۲ درصد در چند سال گذشته به حدود ۱۵ درصد یاد کرد و گفت : طبیعی است کاستن از دپو حدود ۱۷۰ هزار نفری نیروی بیکار با احتساب جمعیت شش تا هفت هزار نفری جدیدی که هر سال وارد بازار کار می‌شوند کار دشواری است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری کار سختی است و با حرف و شعار درست نمی‌شود، افزود: برای ایجاد هر شغل نیازمند حدود ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری هستیم و در کنار آن باید تمام موانع پیش روی سرمایه‌گذاری را هم برداریم.

بازوند بخش قابل توجهی از موانع سرمایه‌گذاری را در اختیار مدیران دولتی دانست و افزود: پذیرفتنی نیست که گاهی یک سرمایه‌گذار شش ماه منتظر دریافت پاسخ یک استعلام بماند و قطعا چنین تعللی در روند ارزیابی مدیران مد نظر خواهد بود.

او با بیان ینکه مجموع این موارد به این معنا نیست که برای سرمایه‌گذار مهلت تعیین نکنیم، ادامه داد: سرمایه‌گذارانی که با گذشت زمان خاصی هنوز کار را پیش نبرده‌اند باید خلع ید شوند و این فرصت به کسی دیگر سپرده شود.

استاندار کرمانشاه نمونه این موضوع را مربوط به گلخانه حیدرآباد دانست که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و افزود: سرمایه‌گذاری چینی‌ها در پروژه کاشی و سرامیک نیز باید با جدیت پیگیری شود، زیرا زمین بزرگی برای اجرای این طرح در آن منطقه فریز شده و نباید چنین فرصتی از دست استان برود.

بازوند سپس به موضوع کمک‌های فنی و اعتباری اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه توزیع این کمک‌ها برش استانی دارد تا جانب عدالت رعایت شود، اما گاهی این امکان را نداریم که سرمایه‌گذار را ملزم کنیم در یک منطقه خاص سرمایه‌گذاری کند.

او گفت: باید مهلت خاصی برای استفاده از سهمیه شهرستان‌ها در نظر گرفته شود و اگر شهرستانی قادر به جذب سهمیه خود نبود، این کمک‌ها به صورت استانی در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد.

استاندار کرمانشاه از مشوق‌هایی مانند طرح یارانه دستمزد و بیمه که دولت برای کمک به اشتغالزایی در نظر گرفته هم یاد کرد و ادامه داد: باید حداکثر استفاده را از این فرصت ببریم و جزو استان‌های پیشرو باشیم. به علاوه باید آسیب شناسی صورت بگیرد که چرا در این زمینه اقبال کم است و اگر نیاز بود اقناع سازی و اطلاع رسانی بیشتر صورت بگیرد.

بازوند با بیان اینکه در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا هم روند اشتغالزیی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: کرونا بیخ گوش ما است و خطر ریزش اشتغال خصوص در بخش‌هایی مانند خدمات را ایجاد می‌کند.

نگران پیک مجدد کرونا در بهمن ماه هستیم

او اشاره‌ای به مطلوب شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه داشت و ادامه داد: طرح هوشمند ممنوعیت و محدودیت تردد‌ها و همچنین طرح محله محور "حاج قاسم سلیمانی" با همکاری خوب خود مردم باعث شد اکنون وضعیت بهتری داشته باشیم.

 استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون سه شهرستان استان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد هستند و کاهش قابل توجهی نیز در آمار فوتی‌ها و بیماران بستری داشتیم.

بازوند ادامه داد: اما این بهبود وضعیت نباید ما را مغرور کند و از رعایت دستورالعمل ها غافل شویم، زیرا ممکن است در بهمن ماه با پیک جدیدی مواجه شویم و دوباره سیر صعودی فوتی و بستری را شاهد باشیم.

او از گزارش‌هایی مبنی بر رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها خبر داد و گفت: این موضوع باید پیگیری و با افراد متخلف برخورد شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.