غفاری گفت: جشنواره زن و علم یک رخداد ملی است که دستاورد‌های علمی زنان فرهیخته کشور را معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه سومین جشنواره زن و علم «یادواره مریم میرزاخانی» که امروز به صورت مجازی در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، اظهار کرد: نخبگان در حوزه علم خود را در دانشگاه و یک اجتماع علمی تعریف می‌کنند، زیرا دانشگاه بیش از هر نهاد دیگر محتاج کسب اقتدار است.

او افزود: کسب اقتدار در گروه کار ویژه‌های اثرگذاری و قدمتی است که عالمان در ساحت اندیشه و عمل برای جامعه جهانی دارند.

غفاری تصریح کرد: جشنواره زن و علم یک رخداد ملی است و دستاورد‌های علمی، ظرفیت ها، توانمندی‌ها و استعداد‌های زنان را در حوزه‌های علمی علمی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری معرفی می‌کند که این عوامل نماد غرور ملی هستند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه برگزاری جشنواره زن و علم اذهان نسل جوان را متوجه الگوی موفق و شایسته می‌کند، تاکید کرد: این افراد با تلاش و سخت کوشی توانسته اند مراتب عالی علمی را کسب کرده و در مجموعه و منظومه نظام دانش و فناوری جایگاه ممتازی به دست آورند، از این رو در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ اولین دوره جشنواره زن و علم اهدای جایزه مریم میرزاخانی در کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

غفاری تاکید کرد: دومین جشنواره ملی زن و علم «یادواره مریم میرزاخانی» در چهارچوب تفاهم نامه همکاری بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حضور اسحاق جهانگیری معاونت اول ریاست جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

او گفت: به منظور امتداد این حرکت موثر و تاثیرگذار سومین جشنواره علم و زن که امروز آئین اختتامیه آن است بر مبنای تفاهم نامه‌ای که بین وزارت علوم و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده است، برگزار شد و مقایسه سه دوره برگزاری این جشنواره با یکدیگر نشان دهنده رشد قابل توجه مشارکت زنان فرهیخته ایرانی در امور کشور است.

غفاری ادامه داد: امسال میزان ثبت نام کنندگان در جشنواره ملی زن و علم نسبت به سال‌های گذشته ۶۷ درصد رشد داشته و ۱۱۹ نفر از فرهیختگان جامعه زنان در این جشنواره آثار خود را بارگذاری کرده اند که پس از فرآیند داوری ۲۱ برگزیده از گروه‌های علمی مختلف انتخاب شدند و امروز از آنان تقدیر خواهد شد. همچنین ۳ نفر از بانوان شرکت کننده که به نوعی در پیش‌برد اهداف علمی و فرهنگی جامعه پیشگام هستند به عنوان سرآمدان شایسته تقدیر می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: نقطه برجسته جشنواره زن و علم این است که برگزاری این سه دوره همواره با حضور بزرگان و سران مدیریتی کشور انجام شده و این موضوع نشان از اهمیت و توجه ویژه به جایگاه زنان به ویژه در عرصه علم و فناوری در کشور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار