رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، از وقوع ۲۰۳ فقره تصادف فوتی طی ۹ ماه اول امسال در محور‌های استان خبر داد و گفت : در نتیجه این سوانح، ۲۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : در ۹ ماه اول امسال تصادفات فوتی ۲۵۲ فقره و افراد جان باخته ۳۱۵ نفر بودند که در نتیجه امسال به ترتیب شاهد کاهش ۱۹.۴ و ۲۷.۳ درصدی سوانح منجر به فوت و افراد فوتی بوده ایم.

او گفت : تا پایان آذر یک هزار و ۹۷۲ فقره سانحه جرحی نیز در استان رخ داده که در نتیجه آن سه هزار و ۱۱ نفر از همشهریان و هموطنان زخمی شده اند.

 حیدری با بیان اینکه سوانح جرحی ۹ ماه اول پارسال ۲ هزار و ۳۹۱ مورد و افراد زخمی شده نیز سه هزار و ۷۳۴ نفر بوده اند، ادامه داد: خوشبختانه هم در خصوص تصادفات جرحی و هم در مورد افراد زخمی شده به ترتیب ۱۷.۵ و ۱۹.۴ درصد کاهش داشته ایم.

ساعت ۱۳ تا ۱۸ ساعات بحرانی تصادفات فوتی

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه به بازه زمانی وقوع تصادف اشاره کرد و گفت: ساعت بین ۱۳ تا ۱۸ بعدازظهر بیشترین تصادفات فوتی رخ داده است به گونه‌ای که ۳۲.۵ درصد در این زمان جان خود را از دست داده اند، ضمن اینکه ساعت ۱۸ تا ۲۲ نیز با ۲۸.۵ درصد دومین بازه زمانی پرسانحه به حساب می‌آید.

او افزود: در ۹ ماه اول امسال رده سنی ۲۱ تا ۵۰ سال با اختصاص ۵۷.۵ درصد بیشترین کشته‌ها را به خود اختصاص داده اند، افراد ۵۰ سال به بالا ۳۰ درصد و ۲۰ سال و کمتر از آن ۱۲.۵ درصد فوتی‌ها را تشکیل داده اند.

 حیدری ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، ۷۵ درصد افراد فوتی را مردان و ۲۵ درصد را نیز زنان تشکیل داده اند.

پرتلفات‌ترین محور‌های استان کرمانشاه

این مقام انتظامی از محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب با ۲۴ فوتی به عنوان پر تلفات‌ترین راه استان نام برد و گفت: افراد فوت شده در این محور طی امسال با افزایش ۹ نفری نسبت به پارسال معادل ۶۰ درصد رشد داشته است.

او از محور‌های کرمانشاه - کامیاران با ۲۰ فوتی و کرمانشاه - صحنه با ۱۶ فوتی به عنوان دیگر محور‌های پرتلفات استان طی ۹ ماه اول سال یاد کرد و گفت: با این حال در این راه‌ها به ترتیب شاهد کاهش ۱۷ و ۳۶ درصدی تلفات رانندگی بوده ایم.

 حیدری محور کوزران با ۱۲ فوتی را از دیگر محور‌های پرتلفات استان معرفی و با اشاره به رشد سه نفری افراد کشته شده که معادل ۳۳ درصد می‌شود، ادامه داد: محور روانسر - کامیاران نیز با ۱۱ فوتی در رده پنجم پرتلفات‌ترین راه‌های استان قرار گرفته است هرچند تلفات این محور نسبت به پارسال ۵۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: پارسال محور‌های کرمانشاه - صحنه و روانسر - کرمانشاه با ۲۵ فوتی در ۹ ماهه پرحادثه‌ترین محور‌های استان بودند.

او انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی را از مهمترین علل وقوع سوانح رانندگی در استان برشمرد و گفت: پرهیز رانندگان از انجام این کار‌ها و استراحت کافی نقش مهمی در کاهش سوانح خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.