آیت الله حسینی همدانی گفت: جریان تحریف تلاش می‌کند تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه مردم را به خود مردم نسبت دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های جمعه این هفته خود گفت: امروز جریان تحریف تلاش می‌کند تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه مردم صبور ما که در تمام مشکلات سنگ زیرین آسیاب بودند را به خود مردم نسبت دهد و تکرار می‌کند که ایران مانع رفع تحریم هاست که در داخل هم یک عده تکرار می‌کنند و به این وسیله زمینه سازی مذاکره و سازش را در بین افکار عمومی فراهم می‌کنند.

او افزود: این توطئه و زمینه چینی است برای اینکه افکار را متوجه کنند که چاره‌ای جز مذاکره و تسلیم نیست. اول تحریف می‌کنند بعد مردم را می‌آورند وسط کار که حضرت اقا فرمودند اگر مسئله تحریف حل شود مسئله تحریم حل خواهد شد. این خیلی مهم است. می‌بینیم که با همین جنگ رسانه‌ای و با همین تحریفی که امیرالمومنین را خانه نشین کرده تاریخ را بررسی کنید. لازم است مردم ما با بصیرت تمام در این جنگ ادراکی گرفتار نشوند. جنگ ادراکی و شناختی درک مردم را منحرف می‌کند. باید مواظب بود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: آینده سازان کشور جوانان هستند و این قشر باید در مدیریت کشور نقش آفرین و سکان دار باشند و برای رسیدن به این هدف باید فرآیندی طی شود که این مسیر را رهبر معظم انقلاب در بیانات اول خرداد ۹۸ مطرح کرده اند.

او افزود: توجه دارید که بیانیه گام دوم انقلاب به طور اجمال گذشته و حال و آینده انقلاب را ترسیم کرده و یک انسجام فکری و یک نگاه مشترک به مسائل نظام اسلامی را در اذهان مردم و به خصوص خواص به وجود آورده است و این مقدار مورد اتفاق و تفاهم است. اما آنچه مهم است این است که آیا رکن اصلی بیانیه که جوانان هستند توان عملیاتی کردن و ایجاد حرکت فراگیر در یک طرح کلی عملیاتی برای تحقق آن را با همین مقدار تفاهم دارند؟ می‌دانید که مقدمه همکاری، همفکری است، و اگر بخواهیم لشگر جوانان «با توجه به تعریف جوان که خود آقا دارند» متحد و منسجم وارد عرصه شوند باید فهم مشترک از شرایط انقلاب، وضعیت جبهه مقابل، تصویر آینده انقلاب و شیوه حرکت داشته باشیم.

امام جمعه کرج گفت: راه رسیدن به این هدف چیست؟ گفتگو کردن، تفاهم کردن نزدیک شدن افکار به هم و بعد وارد عمل شدن. یعنی باید اول نشست گفت و گو کرد تا به فهم مشترک رسید. اگر همفکر شدیم همکار می‌شویم و بعد همیار. با همفکری به اقدام و عمل جمعی خواهیم رسید. حالا سوال اساسی این خواهد بود که راجع به چه موضوعاتی باید گفت و گو و تفاهم کرد و به فهم مشترک رسید؟ جواب این است: اولاً جوانان که محور این حرکت هستند باید شناخت مشترکی از صحنه و اوضاع کشور، دشمنان، دوستان، فرصت ها، تهدید‌ها و امثال این‌ها داشته باشند.

او افزود: نیروی انسانی جوان متعهد و توانمند از مهمترین ظرفیت‌های کشور است که می‌توانند در عرصه‌های مختلف موردِ نیاز کشور نقش آفرینی داشته باشند؛ که حضرت آقا در بیانی فرمودند: "ما از این‌ها استفاده درستی نکرده ایم" و واقع مطلب این است تا زمانی که برای استفاده از این ظرفیت برنامه نداشته باشیم مشکلات کشور همچنان باقی خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: جوانان در همین استان پیش بنده می‌آیند و قطعا پیش مسئولان دیگر هم می‌روند. توانمندی ها، قابلیت ها، افکار بلند همه اش هرز می‌رود و می‌سوزد. ضریب بدهید این را در کل کشور. باز عده‌ای حواس شان به این طرف و آن طرف است. جلسه گذشته عرض کردم مشکل اصلی کشور کارگزاران کشور هستند. این که آقا اصرار می‌کند دولت جوان حزب اللهی که خودش تعریف می‌کند که چه کسی است، یعنی باید بروید به سمت تغییر کارگزاران. تغییر کسانی که مسئولیت دارند و کار دستشان است و کار نمی‌کنند.

او در پایان افزود: از عزیزان بزرگوارم در واحد‌های صنفی و کسبه و اصناف و بازاریان محترم استان و دوستانی که در صنعت و معدن و تجارت استان در این دوران کرونا فعالیت داشتند قدردانی و تشکر کنم که مشکلات را به جان خریدند. بعضی کسبه واقعا زندگی شان مختل شد با این وجود دستورالعمل‌ها را با این که ضرر‌های فراوانی داشت را تحمل کردند و در قطع چرخه بیماری، فعالانه مشارکت داشتند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.