آیت الله حسینی همدانی گفت: مجازات عاملان شهادت دانشمند هسته ای، محسن فخری زاده مطالبه به حق مردم از مسئولان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در چهلمین خطبه مکتوب جمعه خود گفت: بار دیگر ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشور را تسلیت عرض می‌کنم و از خدای تعالی رفعت مقام برای ایشان و دیگر شهدا طلب می‌کنم.

او افزود: جا دارد از مجلس محترم تشکر کنم که به‌فوریت جبهه مقابل را به چالش کشیدند و با تصویب دوفوریتی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، و تائید شورای نگهبان، که بندهای مفید و حساب‌شده در آن گنجانده‌شده، پیام‌های روشنی را به دشمنان خارجی و غرب‌گرایان داخلی در مورد توان علمی کشور، اقتدار و قدرت بازدارندگی فعال که اقدام نابخردانه دیگری نداشته باشند، منتقل کردند.

امام جمعه کرج گفت: چرا نباید در مقابل تروریست اقدام بازدارنده‌ای نداشت؟ بعضی کشورهای اروپایی هم که موضع گرفتند نگفتند که این اقدام  تروریستی بوده است فقط توصیه به خویشتن‌داری کردند، چون اعتقاد آنان این است هر جنایتی که در مسیر تحکیم منافع غرب باشد ترور نیست و جالب است که دائماً اصرار دارند به «اف ای تی اف» و کنوانسیون «سی اف تی» بپیوندیم و عده‌ای هم در داخل همین را تکرار می‌کنند. حضرت آقا در پیام تسلیت شان با صراحت بر مجازات آمران و عاملان شهادت تأکید کردند و این خواسته حقی است که مردم از مسئولان دارند.

او افزود: باید همه به این نکته توجه داشته باشیم که با قوی شدن می‌توان جلوی دشمن ایستاد و مشکلات کشور را حل کرد و از ارزش‌ها دفاع کرد نه با مذاکره که بعضی‌ها به هر قیمتی شده می‌خواهند عزت سوزی کنند. باید بار دیگر به توصیه ‏های مکرر و موردی که رهبر معظم انقلاب به مسئولان و همه مردم و دلسوزان انقلاب داده‌اند توجه دهم که از اعتماد و خوش‏ بینی به دشمن و فریب او فاصله بگیرند و ساده ‏لوح نباشند که گمان  کنند دشمن از دشمنی دست برداشته است؛ حضرت آقا فرمودند: یک عده‏ای هم از روی ساده‏ لوحی بعضاً، بعضی هم از روی غرض «نمی‏ شود انسان قضاوت قطعی نسبت به اشخاص بکند، اما کار آدم ساده ‏لوح، باکار آدم مغرض، در ماهیت خود تفاوتی پیدا نمی‏ کند» خوشحال می‏ شوند که بله، بیایید؛ با مذاکره با آمریکا مشکلات را حل کنیم نه، این‌جور نیست، مذاکره مشکلی را حل نمی ‏کند؛ مذاکره‏ با آمریکا مشکلی را حل نمی ‏کند؛ کجا این‏ ها به وعده‏ های خودشان عمل کردند؟ شصت سال است که از ۲۸ مرداد ۳۲ تا امروز در هر موردی که به آمریکایی‌ها، مسئولان این کشور اعتماد کردند، ضربه خوردند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ویژگی های کاندیداهای صالح گفت: ازآنجاکه حل مشکلات شهری و رسیدگی به حقوق شهروندی در کشور به‌طور عام و در استان به‌طور خاص احتیاج به روحیه جهادی و مدیریت حزب‌اللهی دارد پس رصد دقیق کنید و افرادی را در نظر بگیرید که لیبرال، تکنوکرات و سکولار نباشند.

او افزود: مطلب دیگر اینکه از پیگیری رئیس دستگاه قضا، آیت‌الله رئیسی که به جدّ دنبال حل مسائل هستند و مشکلات و معضلات مربوط به استان که در سفر استانی مطرح‌شده بود را دنبال کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و ما همچنان قاطعانه از مواضع قاطع ایشان در رفع و دفع فساد در همه زمینه‌ها به خصوص مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری و آسیب‌زنندگان به منابع طبیعی و امثال‌ذلک حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.