مدیر جهاد کشاورزی سرخس گفت: با هدف خدمت رسانی به کشاورزان و رفع مشکل نقدینگی، تامین کود و سم، تسهیلات بانکی یک ساله برای کشاورزان این شهرستان تحت عنوان "کشاورز کارت" با نرخ ۱۲ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

محمد علی رهنما مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با هدف خدمت رسانی به کشاورزان و رفع مشکل نقدینگی، تامین کود و سم، بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی یک ساله تحت عنوان «کشاورز کارت» با نرخ ۱۲ درصد در دستور کار قرار گرفته است.
 
او افزود: این کارت منبعی برای خرید نهاده‌های دامی است و کشاورزان متقاضی به استفاده از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درخواست خود را اعلام تا به بانک معرفی شده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس ادامه داد: این تسهیلات به ازای هر هکتار در محصولات گندم، جو و کلزا ۲۰ میلیون ریال در کشت آبی و همچنین در کشت دیم پنج میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

رهنما بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸ میلیارد ریال اعتبار کشاورز کارت به بانک عامل معرفی شده تا از تسهیلات یک ساله با نرخ ۱۲ درصد جهت خرید کود و سم استفاده کنند که  امیدواریم با این روش بخشی از هزینه‌های تولید جبران شود.

او تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی امسال پنج هزار هکتار، سطح زیر کشت جو آبی یک هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم ۳۰ هزار هکتار است که حدود ۴۰ درصد کشت شده است.

انتهای پیام//م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.