رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم از راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در هلال احمر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین نوید، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی به منظور ترویج فرهنگ خیریه بین اقشار جامعه و همچنین شناسایی، ساماندهی و افزایش سطح مشارکت مردم و خیران ایجاد می‌شود.

نوید گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی به منظور تحقق اهداف بشر دوستانه هلال احمر، رفع آلام آسیب دیدگان، کمک به امور بهبود، سلامت بیماران نیازمند در شهرستان راه اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه بیماران نیازمند می‌توانند از تجهیزات این بانک استفاده کنند، افزود: در این طرح،  تجهیزات و کالا‌های پزشکی همانند تخت بیمار، واکر، ویلچر، عصا، دستگاه ساکشن، کپسول اکسیژن، مانومتر، دستگاه اکسیژن ساز و دیگر ملزومات و تجهیزات از افراد خیر جمع آوری می‌شود و پس از شماره گذاری به صورت امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار خواهد گرفت.

رئیس هلال احمر شهرستان اظهارداشت: مردم نوع دوست شهرستان می‌توانند کالا‌هایی از این دست را که در منزل بدون استفاده مانده، به این مرکز تحویل دهند و با این کار به یاری بیماران نیازمند بشتابند، خیران هم می‌توانند به صورت نقدی و یا با خرید چنین تجهیزات و کالاهایی، در این طرح مشارکت کنند.

نوید ادامه داد: برای راه انداری بانک امانات تجهیزات پزشکی در شهرستان از سوی معاون داوطلبان هلال احمر استان دو دستگاه پالس اکسی متر، کپسول اکسیژن و مانومتر تخصیص داده شده است که امیدواریم با مشارکت خیرین تجهیزات مورد نیاز بیماران شهرستان در این بانک تامین شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.