مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه چهارم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه چهارم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اخطار پلیس سیستان و بلوچستان به حاملان سلاح سرد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با حاملان سلاح سرد از اجرای مستمر طرح جمع آوری سلاح سرد با هدف کنترل جرائم خشن در سطح استان خبر داد.

سردار"احمد طاهری اظهار داشت: حمل سلاح سرد توسط جوانان ونوجوانان در جامعه به یک معضل اجتماعی و یکی از دغدغه‌های پلیس تبدیل شده، چراکه عامل وقوع بسیاری از جرائم خشن از جمله زورگیری، سرقت‌های توام با خشونت، قتل، نزاع دسته جمعی و بسیاری از جرائم دیگر می‌باشد.

او گفت:ماموران انتظامی استان در هفته گذشته موفق به شناسایی تعدادی از برهم زنندگان نظم عمومی جامعه و حاملان سلاح سرد شده که پس از هماهنگی با مراجع قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در چندین عملیات موفقیت آمیز و غافلگیرانه تعداد ۱۲۰ نفر از این مخلان نظم و امنیت عمومی را دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه در این راستا تعداد ۲۲۰ تیغه انواع سلاح سرد در عملیات‌های مختلف انتظامی در سطح استان کشف شده است خاطر نشان کرد: ارتکاب جرم و تهدید مردم با سلاح سرد و حمل آن از مواردی است که پلیس به شدت با آن برخورد کرده و عواقب قانونی شدیدی را برای افراد در پی دارد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ارتقاء سطح آگاهی جامعه را مهمترین عامل در جهت کاهش میزان استفاده از سلاح سرد برشمرد واضافه کرد: کانون گرم خانواده، نزدیکی روابط والدین با فرزندان، افزایش بصیرت و آگاهی افراد خانواده از عوامل مهم تأثیر گذار، در کاستن میزان استفاده از سلاح سرد است.

سردار طاهری با تأکید بر عزم جدی پلیس بر تداوم اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد با هدف ریشه کن کردن جرائم خشن در سطح استان خاطر نشان کرد:پلیس سیستان و بلوچستان به آن دسته از افرادی که هنوز دست از شرارت بر نداشته و نظم عمومی را برهم می‌زنند هشدار می‌دهد که زودتر به آغوش جامعه برگشته و بدانند که مأموران نیروی انتظامی در اجرا و برقراری مطلوب امنیت شهروندان هرگز عقب نشینی نمی‌کنند و با صلابت و اقتدار در برخورد با قانون شکنان به کار خود ادامه می‌دهند.

او  از شهروندان خواست به منظور ارتقاء امنیت در محلات و برخورد قاطعانه با اخلالگران نظم و امنیت عمومی هر گونه اخبار خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

قاتل فراری پس از ۲ سال فرار به دام افتاد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری قاتل جوان ۳۰ ساله سراوانی پس از ۲ سال فرار خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در اسفند ماه سال ۹۷ و در پی قتل جوانی ۳۸ ساله در یکی از محلات سراوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با برسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که یکی از هم محلیان این جوان، به دلیل اختلافات قبلی، پس از مشاجره لفظی، با او درگیر و با ضربات چاقو او را به قتل رسانده و سپس از طریق مرز‌های شرقی، به کشور همسایه گریخته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که در صدد دستگیری، این قاتل فراری بودند چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد او در سطح شهرستان دریافت و شناسایی محل اختفاء و دستگیری او را دستور کار خود قرار دادند.

سردار طاهری بیان داشت: سرانجام با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی مخفیگاه قاتل در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و متهم صبح روز گذشته طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۲ سال فرار دستگیر شد.

او با اشاره به اعتراف متهم ۲۷ ساله به این جنایت خاطر نشان کرد: قاتل پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عاملان حریق عمدی خودرو در زاهدان

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عوامل حریق عمدی یک دستگاه خودروی سوناتا در یکی از محلات شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع آتش سوزی یک دستگاه خودروی هیوندا سوناتا در یکی از محلات شهر زاهدان بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  تصریح کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان آتش نشانی، عمدی بودن حریق این خودرو محرز و دستگیری عاملان آن در دستور کار گارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان بلوچستان تصریح: پس از انجام تحقیقات میدانی و جمع آوری سرنخ‌های موجود در کمتر از ۴۸ ساعت ۴ نفر عاملان این آتش سوزی شناسایی و در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند.

او  خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف قیر قاچاق درایرانشهر

 سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف ۵۷ هزار لیتر قیر قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی تانکردار خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی، مأموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور " ایرانشهر- بزمان " به ۲ دستگاه تریلی تانکر دار مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن‌ها ۵۷ هزار لیتر قیر قاچاق فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون تانکر دار کشف شد.

سرهنگ" حمید نوری"فرمانده قرارگاه عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری ۱۱۲ "عمار" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور" ایرانشهر-بزمان" به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها مقدار ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف و معرفی او به مراجع قضائی، برعزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

انهدام باند ۷ نفره سارقان مغازه در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری اعضای باند ۷ نفره سارقان مغازه با ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در سطح حوزه کلانتری ۱۲ شهرستان زابل، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کارماموران این کلانتری قرارگرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ با جمع آوری سرنخ‌های موجود و با استفاده از شگرد‌های پلیسی، یکی از سارقان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه او را درمخفیگاهش واقع در یکی از محلات شهر زابل دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در ادامه بیان کرد: این سارق که پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و به ۸ فقره سرقت مغازه در نقاط مختلف شهرستان زابل با همدستی ۶ نفر از دوستان خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری دیگر همدستان سارق خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان بیش ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شد.

او با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی از شهروندان خواست: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح "امنیت و آرامش " توسط پلیس سیستان و بلوچستان/ دستگیری ۱۹۱ سارق وکشف ۲۳۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح "امنیت و آرامش " و دستگیری ۱۹۱ سارق طی یک هفته از اجرای عملیات پلیس استان خبر داد و گفت: در این طرح ۲۳۶ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار " احمد طاهری اظهارداشت: طرح " امنیت و آرامش "با اولویت برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی و دستگیری سارقان توسط ماموران فرماندهی انتظامی استان و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضائی در سراسر استان اجرا شد.

او  خاطرنشان کرد: در این طرح که با تلاش شبانه روزی کارگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان و دیگر رده‌های عملیاتی و انتظامی در شهرستان‌ها اجرا شد، طی یک هفته عملیات ۱۹۱ سارق که اقدام به سرقت‌های مسلحانه، به عنف و عادی از شهروندان کرده بودند دستگیر و ۲۳۶ فقره انواع سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان بلوچستان با اشاره به انهدام ۲ باند سرقت، کشف ۳ فقره سرقت مسلحانه و ۱۲ فقره سرقت به عنف بیان داشت: در این طرح از سارقان ۲۴ قبضه سلاح گرم و شکاری غیر مجاز به همراه مهمات جنگی، از متهمان کشف شد.

سردارطاهری عنوان کرد: دراین رابطه مجموعا ۱۲ میلیارد ریال اموال مسروقه شامل اثاثیه منزل، طلاجات، گوشی موبایل، وجه نقد و ... مردم و شهروندان کشف و به مالباختگان تحویل شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی از سارقان دستگیر شده ادامه دارد، خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه با حداکثر توان ادامه خواهد داد و با مجرمان برخورد قاطع و سخت خواهد داشت.

دستگیری سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو با ۶ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت اموال داخل خودرو درخیابان "سام شرقی" شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با بررسی سرقت‌های به وقوع پیوسته مشخص شد سارق باپرسه زنی در سطح شهر خودرو‌هایی که فاقد دزدگیر و سیستم ضدسرقت استاندارد هستند را انتخاب و درفرصتی مناسب با شکستن شیشه یا خم کردن درب خودرو اموال داخل آن‌ها را سرقت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۲ با تلاش شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات پلیسی، نهایتاً متهم را شناسایی و روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه وی را در حین سرقت لوازم درون یک خودرو درخیابان الغدیر دستگیرکردند.

سرهنگ ثمره حسینی اظهارداشت: متهم ۲۹ ساله پس ازانتقال به کلانتری در بازجویی‌های تخصصی پلیس، به ۶ فقره سرقت اموال داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی از شهروندان خواست: ضمن مجهزکردن خودروی خود به دزدگیر و وسایل ضدسرقت ایمن ازگذاشتن هرگونه اموال و وسایل با ارزش از قبیل تلفن همراه، اسناد، پول نقد و... داخل خودرو خودداری و حتی المقدور خودرو را داخل پارکینگ‌های دارای نگهبان پارک کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.