آیا رانندگی با موتور سیکلت‌ های برقی نیاز‌ به گواهینامه دارد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: عده‌ای با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا موتور سیکلت‌ های برقی اقدام به رانندگی بدون گواهینامه می‌کنند که این کار بر خلاف قوانین و مقررات است.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: متاسفانه عده‌ای از فروشندگان هنگام فروش موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا موتور سیکلت‌ های برقی به خریداران اعلام می‌کنند که اینگونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات برخلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

او افزود: بر اساس قانون، هر نوع وسیله نقلیه‌ ای که در راه‌ های عمومی تردد می‌کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: طبق ماده (۲) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (۱) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌های عمومی تردد می‌کنند الزامی است و استثنائی ندارد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ عباسی تصریح کرد: طبق قوانین و مقررات یادشده، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر استان از تردد وسایل نقلیه‌ای که فاقد پلاک باشند و یا راننده آن فاقد گواهینامه باشد جلوگیری می‌ کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار