مردم دیار سید جمال الدین علاقه زیادی به موتور سواری دارند و ایجاد پیست موتورسواری در اسدآباد ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  بسیاری از جوانان و نوجوانان شهرستان اسدآباد دارای موتور هستند و به عبارت بهتر موتور همه دار و ندار این افراد است و این وسیله نقلیه کوچک وسیله ای محبوب برای تردد در شهر است و استفاده کنندگان از آن همه ی گروه های سنی را شامل می شود.

هیجان دوران جوانی گاهی اوقات باعث انجام حرکاتی نمایشی موتورسواران در سطح شهر می شود که این رفتار هم ممکن است وقوع اتفاقاتی ناگوار را به دنبال داشته باشد.

یکی نوجوانان و جوانانی هستند که به نوعی می شود گفت حق دارند خواهان وجود پیستی برای تخلیه هیجان باشند به همین علت  جوان بودن و انجام حرکات هیجانی باعث بروز حوادث و تحمیل آسیب های معنوی که بارها و بارها شاهد آن بوده ایم .

اینکه خانواده ها چه وظیفه ای در قانع کردن فرزندان خود به  انجام ندادن حرکات نمایشی در سطح خیابان دارند نیز خود مقوله ای جدا است که فضایی دیگر را می طلبد.

همه ما می دانیم خیابان جای انجام حرکات نمایشی نیست و همه ما این را نیز می دانیم جوانی که مجبور است در خیابان تک چرخ بزند نیز به فضایی برای تخلیه ی هیجان نیاز دارد.

اما راه حل چیست؟

به نظر ما ایجاد پیست با رعایت استانداردها اقدامی است که باعث می شود شر این مشکل برای همیشه از شهر کم شود.

در ادامه  چند گفت گو با افراد مرتبط با موضوع انجام دادیم.

معاون فرمانداراسدآباد درباره این موضوع گفت: موافق ایجاد پیست موتورسواری استاندارد در شهرستان هستیم.اگر متولیان مربوطه مانند اداره ورزش و جوانان  این کار راآغاز کنند مورد حمایت ما خواهد بود.

حمزه عبدکوند افزود:خدمت به جوانان را واجب می دانیم و اگر کاری در این زمینه از طرف ما قابل انجام باشد انجام خواهیم داد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد نیز به عنوان یکی از افراد اثرگذار در موضوع موتورسواری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:از راه اندازی پیست موتورسواری استاندارد در شهرستان استقبال می کنیم.

سرهنگ افشین یاری تصریح کرد: ایجاد پیست دارای فواید چندگانه ای برای شهر است که مهمترین آن کاهش تصادفات و تلفات ناشی از ماجراجویی و حرکات پر خطر موتورسواران در خیابان های شهر است.

او افزود: پلیس انرژی زیادی را صرف مقابله با موتورسواران متخلف می کند که بیشتر تخلفات نیز شامل حرکات نمایشی می شود.

سرهنگ یاری ادامه داد: اگر مکانی تخصصی برای انجام حرکات نمایشی ایجاد شود بدون شک  انرژی صرف شده پلیس برای این کار در فضاهای دیگر برای برقراری امنیت و انجام ماموریت‌ها صَرف خواهد شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اسدآباد نیز در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در دوره جدید مدیریتی این دستگاه راه اندازی پیست در دستورکار است.

علی جمور گفت: جوانان به عنوان اقشاری مهم در جامعه نیاز به مکان هایی برای پرکردن اوقات فراغت هستند که گاهی اوقات می بینیم این هیجان ها در قالب انجام حرکات نمایشی با موتور تخلیه می شود.

او با بیان اینکه در اوائل دهه ۹۰ اقداماتی از طرف مسئولان وقت برای ایجاد پیست انجام شد اما به نتیجه نرسیده است بیان کرد: با منسجم‌تر شدن هیئت موتورسواری اسدآباد ایجاد پیست به طور ویژه در دستور کار ما قرار گرفته است.

او از مکاتبه با فرماندار و نماینده شهرستان در هفته آینده خبر داد و گفت: مصمم به ایجاد پیست در اسدآباد هستیم و اقدامات بعدی را به اطلاع همشهریان و علی الخصوص جوانان موتورسوار خواهیم رساند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار