رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد گفت:بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان، ۱۵ بهمن‌ماه به شکل مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رضا قاسمی محجوب,رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسد آباد اظهار داشت: هنرمندان تا پنجم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به شکل DVD به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا همدان ارسال کنند.

او افزود:این جشنواره در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار می شود و هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در دو گروه سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال و در بخش‌های نواختن سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و آواز شرکت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسد آباد تصریح کرد:  آثار شرکت‌کنندگان در بخش گروه‌نوازی هم باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۴۵ دقیقه باشند که آثار ساخته شده ی هنرمندان بومی با رویکرد‌های ملی و آزاد، استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی در اولویت هستند.

قاسمی محجوب در ادامه گفت:داوری آثار ۱۰ بهمن ماه انجام خواهد شد و پس از انتخاب برگزیدگان، آیین اختتامیه جشنواره در مجتمع سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

او یادآور شد:این جشنواره با هدف شناسایی، پرورش و تقویت استعداد‌های خلاق موسیقی استان و پاسداشت موسیقی ناب ایرانی برگزار می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار