مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق منهدم شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اردشیر رستمی مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در استان منهدم شده است گفت : این کالا‌ها سلامت محور نبوده و مصرف انسانی نداشتند که در نتیجه مورد تأیید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار نگرفت.

او گفت : در ۹ ماه ابتدایی امسال کالا‌هایی به ارزش ۹ میلیارد تومان برابر ماده‌ی ۵۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از بررسی ضوابط ایمنی، بهداشتی، فنی و قرنطینگی به فروش رسید.

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با اشاره به افزایش فروش نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: این آمار به معنی افزایش قاچاق نبوده بلکه به دلیل تورم و افزایش قیمت اجناس است.

رستمی ادامه داد: جهت جلوگیری از توزیع اجناس قاچاق در داخل کشور، از مردم خواهشمندیم تا کالا‌های سلامت محور را از فروشگاه‌های مجاز خریداری کنند تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

او با بیان اینکه خرید کالای قاچاق حتی به صورت ناآگاهانه می‌تواند مشکل ساز باشد گفت: حمل کالا‌های مذکور ممنوع بوده و در صورت رؤیت توقیف و ضبط می‌شوند.

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان تولید داخل برقراری اقتصاد مقاومتی در کشور میسر می‌شود؛ لذا می‌توان اهمیت به کالا‌های خارجی و درنتیجه قاچاق را کاهش داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.