معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید از ظرفیت تولید محصولات بومی و کنجد در شهرستان دشت آزادگان استفاده شود.

حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امروز ارزیابی شبکه بهداشت و درمان و داروخانه‌های دشت آزادگان به همراه حاتم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مدیران غذا و دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و اداره طب سنتی و فرآورده‌های طبیعی انجام شد.

او با اشاره به بازدید از مراکز ترک اعتیاد فعال در شهرستان دشت آزادگان افزود: استفاده از ظرفیت تولیدی محصولات بومی و کنجد شهرستان باید مدنظر قرار گیرد، ضمن اینکه باید از ظرفیت‌های موجود صادرات محصولات دارویی به کشور عراق نیز استفاده شود.

لزوم استفاده از ظرفیت تولید محصولات بومی و کنجد در دشت آزادگان

بزرگر با بیان اینکه کمبود دارویی در شهرستان وجود ندارد و باید مشکلات دارویی نیز رفع شوند، اظهار داشت: باید صدور مجوز برای کارخانه‌های تولید لبنیات در دشت آزادگان تسهیل شود، چزاکه راه اندازی این کارخانه‌ها نقش مهمی در اشتغالزایی بومی و رفع بیکاری اهالی منطقه به ویژه جوانان ایفا می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در تولید فرآورده‌های سلامت در دشت آزادگان و تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌های متولی از تولید در این شهرستان بیان کرد: محصولات کشاورزی منطقه که از ارزش بالایی برای تولید برخوردار هستند و بهترین کیفیت را دارند که نباید خام فروشی شوند که علاوه بر تولید می‌تواند به کشت هدفمند در کشاورزی و رونق تولید کمک کنند.

لزوم استفاده از ظرفیت تولید محصولات بومی و کنجد در دشت آزادگان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.