استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش خصوصی، قطعاً محور توسعه استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: ما باید در قالب نشست‌ های کارشناسی و با حذف موانع، مسیر‌های فعالیت را برای حضور بخش خصوصی امن، آرام و با نشاط سازیم.

او  افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه و حرکت رو به جلوی استان، امور را به بخش خصوصی می‌سپاریم.

ملانوری بیان کرد: بخش خصوصی، بزرگترین خیرین ما در عصر حاضر هستند، چرا که با اشتغالی که ایجاد می‌ کنند، به ازدواج، کاهش آسیب‌ های اجتماعی، رشد و آبادانی کشور کمک می کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش منطقه ویژه اقتصادی در جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ، زیرساختی مهم است که موقعیتی اساسی برای تولید محصول، مبادلات مرزی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان این که مناطق ویژه اقتصادی، امکانات و امتیازاتی را برای سرمایه گذاران فراهم می‌ کنند، ادامه داد: مهمترین ویژگی منطقه ویژه اقتصادی استان نسبت به دیگر مناطق ویژه کشور، این است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال شده و منطقه‌ای منفصله در مرز دارد که می‌تواند به مبادلات مرزی کمک کند.

ملانوری اظهار کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقش بازارچه مرزی ماهیرود در مبادلات مرزی کشور، درخواست منطقه ویژه مبنی بر الحاق ۱۰۰ هکتار زمین در منطقه منفصله مرزی موافقت شده است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بنا به آمار و اطلاعات گمرک استان، مبادلات مرزی کشور و استان از مرز ماهیرود رشد فزاینده‌ ای داشته است بنابراین وظیفه ما این است که با اقداماتی مناسب، این موقعیت را حفظ کرده و برای ارتقای آن برنامه ریزی کنیم.

او با تأکید بر این که بنده با شعار توسعه متوازن، پایدار و همه جانبه در استان مشغول به کار شده ام، گفت: توسعه همه جانبه به این معنا است که همه موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در کنار هم ببینیم و به گونه‌ای پیش برویم که این توسعه، توازن، پایداری و ثبات لازم را داشته باشد.

ملانوری با اشاره به ظرفیت‌ های فراوانی که در همه مناطق استان وجود دارند، تصریح کرد: باید به نوعی تدبیر شود که از همه ظرفیت‌ ها به درستی بهره برداری شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جریان کار و فعالیت ما نباید به نوعی معیوب و بیمار باشد که سرمایه گذار بعد از یکی دو سال فعالیت با مشکل مواجه شود و نتواند به کارش ادامه دهد.

ملانوری اظهار کرد: ما نیروی کار جوان، مراکز تحقیقاتی، جاده و فرودگاه داریم بنابراین باید کمک کنیم تا برای آن چه تولید می‌شود بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که مدیران دستگاه‌ ها به عنوان کارگزار دولت، مجری بخشنامه‌ ها و قوانین هستند، گفت: باید تلاش کنیم در قالب مدیریت بومی و محلی، فعالان بخش خصوصی را محور توسعه قرار دهیم.

او به سند تدبیر، تلاش و توسعه استان اشاره کرد و تصریح کرد: در قالب این سند باید تسهیل گر شرایط برای حضور و فعالیت بخش خصوصی باشیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار