استاندار خراسان‌جنوبی:

رایزنی‌ ها برای بازگشایی مرز یزدان ادامه دارد

استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: رایزنی‌ ها برای بازگشایی مرز یزدان ادامه دارد و امیدواریم شاهد بازگشایی این پایانه مرزی در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملا نوری استاندار خراسان جنوبی گفت: بازارچه‌ ها و پایانه‌ های مرزی در خراسان‌ جنوبی نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در افزایش تبادلات تجاری با کشور افغانستان، اشتغال‌زایی و در نهایت توسعه اقتصادی دارند.

او با بیان اینکه متأسفانه در استان در حال حاضر تنها پایانه مرزی ماهیرود فعال و سه بازارچه دیگر تعطیل است، افزود: بعد از شروع به فعالیت در خراسان‌ جنوبی به عنوان استاندار، یکی از اولین اقدامات صورت گرفته بازدید از مرز و همچنین پایانه مرزی یزدان بود.

ملانوری در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص بازگشایی پایانه مرزی یزدان ادامه‌ داد: این بازگشایی منوط به هماهنگی‌ ها، تفاهم‌ ها و رایزنی‌ های بیشتر بین مقامات دو کشور ایران و افغانستان است.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به پیگیری‌ ها و وعده‌ های داده شده در زمینه بازگشایی بازارچه مرزی یزدان گفت: رایزنی‌ ها با طرف افغانستانی برای بازگشایی بازارچه یزدان ادامه دارد و از این جهت امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بازگشایی این پایانه مرزی باشیم.

 ملانوری تصریح کرد: هدف از گفت و گو‌ ها و رایزنی‌ های دو جانبه این است که درخواست‌ های یکدیگر را بشنویم و با رفع موانع به یک تفاهم برای بازگشایی برسیم.

استاندار خراسان‌ جنوبی در زمینه جاده‌ های مواصلاتی مرزی و ترانزیتی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: از پروژه‌ های مهم عمرانی در خراسان جنوبی پروژه‌ های مرتبط با راه‌ ها است.

ملانوری با بیان اینکه متأسفانه هنوز بسیاری از جاده‌ های خراسان‌جنوبی دوبانده نشده است، اظهار کرد: با این وجود اقدامات بسیار خوبی در دستور کار و یا در حال پیگیری است و با اعتبارات در نظر گرفته شده وضعیت راه‌ ها در آینده بهتر خواهد شد.

استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: در این میان وضعیت راه‌ های مواصلاتی و ترانزیتی خراسان‌جنوبی، چون جاده ماهیرود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.