هشدار سطح نارنجی هواشناسی/ آغاز بارش‌ها در خراسان رضوی از بعدازظهر پنجشنبه

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای شروع بارش‌ها را از بعدازظهر پنجشنبه و هشدار سطح نارنجی برای روز‌های آینده را پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از بعد از ظهر پبجشنبه بارش ها در استان آغاز خواهد شد.
 
متن اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی به شرح زیر است:
با توجه به نفوذ سامانه ناپایدار و بارشی به نواحی شمال‌شرق کشور از جمله خراسان رضوی، هشدار سطح نارنجی مرکز پیش‌بینی این اداره کل در خصوص نحوه تأثیر سامانه مذکور در نواحی مختلف استان اعلام می‌شود.

شروع بارش از بعدازظهر پنجشنبه ۴دی خواهد بود که بیشترین حجم بارش برای روز‌های جمعه و شنبه پیش بینی شده است.

با توجه به حجم بارش‌ها در استان، ایجاد رواناب و آبگرفتگی در نواحی مستعد به ویژه نیمه جنوبی استان وجود دارد.

همچنین با توجه به کاهش محسوس دما (بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس)، بارش از عصر جمعه در اکثر نقاط استان به بارش برف تبدیل خواهد شد.

در روزهای پنجشنبه و جمعه  و در نیمه جنوبی استان بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلاب دور از انتظار نیست بنابراین به هم استانی ها توصیه می شود ازتوقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند.
 
وزش باد شدید نیز به‌تناوب در غالب نقاط استان قابل پیش بینی است. 
 
با توجه به هشدارهای داده شده توصیه می شود برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی، اقداماتی از قبیل تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آن‌ها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیرند، صورت گیرد.

با فعالیت سامانه در غالب نقاط استان کاهش محسوس دما (در نواحی سردسیر حداقل شبانه به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر)، یخبندان و لغزندگی معابر و محورها، افزایش شدت وزش باد، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید، اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان رخ خواهد داد.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار