سامانه بارشی از اواخر وقت امروز از جنوب غرب کشور وارد استان بوشهر می‌شود و با خود باران، رعدوبرق و وزش شدید باد می‌آورد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه بارشی به جنوب غرب، ناپایداری‌های جوی و دریایی بر روی خلیج فارس و در  استان افزایش می‌یابد.

محمدرضا انصاری افزود: بنابراین پنجشنبه تا اوایل وقت جمعه ضمن افزایش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق بر روی دریا و برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین جمعه و شنبه به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی، خلیج فارس مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: از جمعه تا یکشنبه دمای هوا در استان به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد که این کاهش دما در مناطق مرتفع مانند شهرستان‌های جم و دشتستان و دشتی، بیشتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انصاری گفت: از  آن جا که این شرایط می‌تواند باعث ایجاد تنش دمایی و سرما زدگی در مزارع و باغ‌ها شود، لازم است کشاورزان از محصولات خود مراقبت کنند و گلخانه داران و مرغداران دمای محیط با توجه به این شرایط تنظیم کنند.

او، بیان کرد: تا پیش از ظهر فردا جهت وزش باد در استان، متغیر، با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از بعدازظهر به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در برخی ساعات بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

انصاری افزود: صبح امروز بندر امام حسن با ۵ درجه کم‌ترین و دیر و کنگان با ۱۴ بیشترین دما را داشته‌اند.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۴۱ بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۵۰، مد دوم ساعت ۱۶:۰۲ و جزر دوم ساعت ۲۳:۰۷ است.
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.