سامانه بارشی که از اواخر چهارشنبه در استان بوشهر فعال بوده از بامداد امروز تقویت شده و بارش‌هایی در نقاط مختلف و بیش از همه دشتستان به دنبال داشته است.

بارش رحمت الهی در بوشهر/ در برخی نقاط دشتستان تگرگ باریدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سامانه بارشی در بیست و ششمین روز از آخرین ماه پاییز در استان بوشهر فعالیت خود را شروع کرد و فعالیتش بیش‌تر به شکل ابری شدن آسمان و نم نم باران در نیمه شمالی استان بود.

تا اوایل دیشب (پنجشنبه ۲۷ آذر) در گناوه ۴/۴، دیلم  ۲/۶، برازجان ۲، امام حسن (بهرگان) ۱/۵ و خارگ ۰/۴ میلیمتر باران باریده بود.

اما از بامداد امروز (جمعه ۲۸ آذر) این سامانه در برخی نقاط تقویت شده و بارش‌ها به ویژه در شهرستان دشتستان افزایش یافته است به طوری که بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر تا ساعت ۷ صبح امروز بارش‌ها در برازجان به ۲۲/۶، گناوه  ۷/۲، دیلم  ۶/۱، خارگ ۳/۷، امام حسن (بهرگان) ۱/۵ و بوشهر ۰/۳، رسیده است.

برخی از نقاط شهرستان دشتستان از جمله روستای دورودگاه بامداد امروز شاهد ریزش تگرگ بودند.


بیشتر بخوانید


این شهرستان در سامانه بارشی پیشین که شانزدهم آذر فعالیت داشت بیش‌ترین بارش را به خود اختصاص داد. به طوری که در مدت زمانی کم‌تر از دو ساعت در برخی نقاط مانند وحدتیه و شبانکاره ۱۶۵ میلیمتر باران بارید و سیلاب به راه افتاد. 

سیلاب به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی، مزارع و باغ‌ها آسیب زده است. خسارت‌ها در شهر وحدتیه بیش‌تر بوده است.

ادامه بارش‌ها تا اواخر وقت امروز

هواشناسی پیش از این اعلام کرده بود که از پنجشنبه شب تا عصر جمعه بیش‌تر نقاط استان بارانی می‌شود.

بارندگی‌ها در شمال و مرکز استان کمی تقویت می‌شود و از ساعات اولیه جمعه بارندگی‌ها به صورت رگبار و رعد و برق در شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان و تنگستان پیش بینی می‌شود.

فعالیت سامانه تا اواخر جمعه ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.