رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از آزادی قطعی ۵۸ محکوم مهریه با اقدامات حقوقی و جلب رضایت از شکات در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تشریح اقدامات صورت گرفته برای آزادی محکومین مهریه از سوی دادگستری استان، گفت : از حدود یکسال پیش به منظور رسیدگی به وضعیت زندانیان جرائم مالی غیرعمد و مهریه در استان کارگروهی را تشکیل دادیم.

او گفت : طبق ماموریتی که به این کارگروه دادیم، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و نیز مذاکره با قضات و شکات پرونده، اقدامات اساسی را برای آزادی این دسته از محکومین در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: مجموعه این تلاش‌ها تا پایان آذر ماه منجر به آزادی ۵۸ نفر از محکومین مالی که به خاطر عجز از پرداخت مهریه در زندان بودند، شده است.

این مقام قضائی با بیان این که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها و کمک به حل موضوع یکی از دغدغه‌های اساسی دستگاه قضائی است، افزود: تماس با شاکیان و برگزاری جلسات حضوری با آنها، درخواست کمک از خیرین، برگزاری جلسات حضوری متعدد با قضات و تبیین و تشریح موضوع از جایگاه حقوقی و نیز همراهی مددکاری زندان در ارائه تقاضا‌های تعدیل از سوی زندانیان به دادگاه از جمله اقداماتی است که منجر به این مهم شد.

او اقدامات انجام شده در دادگستری استان برای کمک به محکومین اینگونه جرائم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تلاش هایمان دراین رابطه همچنان ادامه دارد و برآنیم تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: آزادی این افراد سبب شد که آن‌ها به آغوش اجتماع و خانواده برگردند و از همین جا لازم میدانم از همه کسانی که در این امر خداپسندانه دستگاه قضائی را یاری کرده اند، صمیمانه قدردانی کنم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.