استاندارگلستان گفت: براساس هشدار هواشناسی در مورد بارش های آخر هفته ، همه دستگاه های اجرایی آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،حق شناس استاندار گلستان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به دلیل هشدار هواشناسی برای بارش‌های آخر هفته، آماده باشند، اما اداره کل هواشناسی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از دیگر دستگاه‌ها همراهی لازم را داشته باشد.

استاندار گفت: دستگاه‌های اجرایی باید امکانات در اختیار خود و پیمانکاران شان را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کنند تا بتوانند در زمان بحران از آن‌ها استفاده شود.

او گفت: اداره کل مدیریت بحران دستورالعمل وضعیت زرد نارنجی و قرمز را تهیه کند.

استاندار گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی طی پنج شنبه و جمعه شاهد برودت ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا و بارش باران و در نقاط کوهستانی شاهد بارش قریب به ۵۰ سانتی متر برف خواهیم بود بنابراین همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

حق شناس افزود: در گلستان قریب به ۱۴ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود و اگر چنانچه مردم دمای خانه‌های خود را یک تا دو درجه کاهش دهند نیازی به قطع گاز واحد‌های تولیدی نظیر واحد‌های تولید آجر نیست.

او گفت: بیش از ۲۴۳ هزار خانه روستایی در استان وجود دارد که تاکنون بیش از ۱۵۸ هزار واحد مسکونی بیمه شده و یا در آستانه انعقاد قرارداد بیمه هستند.

استاندار گلستان گفت: نیاز است باقی روستاییان نیز با پرداخت مبلغ ۱۲ هزار تومان در طول سال منازل خود را بیمه کنند تا ۲۵ میلیون تومان خسارت در صورت وقوع حادثه را دریافت کنند.

او گفت: در حال حاضر ۱۰ شهر استان تحت بیمه حوادث هستند و نیاز است باقی شهر‌ها نیز با همکاری شهروندان و شهرداری‌ها بیمه منازل در برابر حوادث صورت گیرد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.