همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، آیین تجلیل از پرستاران منتخب نمونه استان گلستان به صورت وبینار و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در آیین تجلیل از پرستاران نمونه استان گفت: نگاه امروز به کادر درمان نگاه ویژه‌تر و عمیق تری است، امروز همه می‌دانند که پزشکان و پرستاران همیشه و همواره چه در زمان شیوع کرونا و چه غیر از آن در خط مقدم حفظ سلامتی جامعه هستند.

او افزود: در موضوعاتی مانند کمبود تخت بیمارستانی، تبدیل وضعیت نیرو‌های بهداشتی و درمانی و ... بایدتوجه کرد که این موضوع به وزارت بهداشت و درمان مرتبط است و دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تنهایی در این مسائل تصمیم گیرنده نیست.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر ۱۴۰ هزار پرستار در کشور فعالیت می‌کنند یعنی به ازای هر ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر، یک پرستار داریم که این عدد بسیار کم است.

حق شناس ادامه داد: هم اکنون در استان گلستان هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت و پیگیری است که با اضافه شدن این تخت ها، تعداد کادر درمانی استان هم افزوده می‌شود.

استاندار گلستان یادآور شد: در زمان شیوع موج اول کرونا در استان آمار بستری‌ها و فوتی‌های استان بسیار زیاد بود، اما خوشبختانه با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و مدیران بهداشت و درمان استان و... موج دوم و سوم در استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری داشت.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.