امروز دومین همایش ملی صنعت تجارت و علوم دریایی به همت منطقه آزاد اروند ، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و وزارت صنعت و معدن و تجارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،منصور زراء نژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در دومین همایش ملی صنعت، تجارت و علوم گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه و وجود ویروس کرونا در میان ما مجبور به برگزاری این همایش به صورت ارتباط اینترنتی بودیم.

او همچنین در ادامه بااشاره به اینکه این همایش بر چهار محور برگزار شده است افزود: هدف از این همایش نقد و بررسی نقش اقتصاد دریا  در توسعه وتجارت کشور  درکنار ایجاد راه کارهای مناسب برای گرایش به اقتصاد غیر نفتی هستیم.

فواد بوعذار دبیر برگزاری این همایش و معاون آموزشی دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر نیز گفت: باتوجه به اینکه دو رکن اساسی آن مبنی بر توسعه و اقتصاد است، در صدد هستیم با آنچه در این همایش مطرح میشود وباتوجه به خروجی آن اشتغال زایی دریایی را در تمام کشور راه اندازی کنیم..

او درادامه بیان کرد:با راه اندازی این چنین کنفرانس وهمایش های جامع در سطح ملی باتوجه به وجود مرزهای آبی بسیار در ایران میتوانیم از طریق دانشجویان،محققان وصاحبان نظران در این راه چندین شغل دریایی را راه اندازی کنیم واز فرصت های تجارت وصادرات ودیگر موارد منوط به دریا بهره ببریم..

دبیر برگزاری این همایش و معاون آموزشی دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر در پایان خاطر نشان کرد:این کنفرانس ها میتواند پل ارتباطی خوبی برای دانشجویان دانشگاه علوم وفنون دریای خرمشهر باوزارت صمت هم برای ارائه نظرات وهم برای اشتغال آنان باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.