اسعدی گفت: عملیات مشترک با کویت برای جست‌وجوی مفقودان شناور غرق شده بهبهان در آب‌های این کشور آغاز شده است.

شناور بهبهان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات مشترک دریایی و هوایی با کویت برای جست‌وجو و نجات مفقودان شناور غرق شده بهبهان در آب‌های تحت حاکمیت این کشور آغاز شده است.

اسعدی اظهار کرد: از صبح امروز عملیات جست‌وجو و نجات مفقودان شناور باری بهبهان که در نزدیکی خور عبدالله عراق غرق شده بود، توسط شناور ناجی ۴ و دو فروند شناور کویتی و یک فروند بالگرد آغاز شد و این عملیات همچنان ادامه دارد.

او در خصوص علت انجام این عملیات بیان کرد: با توجه به جریانات دریایی و شدت باد و امواج، احتمال ورود مفقودان شناور بهبهان به آب‌های کشور کویت وجود داشت.

ایجاد مدیریت یکپارچه با نظارت خاص بر حوزه سواحل و بنادر در خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه سواحل و دریا‌ها که کشورمان را به اقتصاد جهانی و بین المللی متصل میکند و با تکیه به پتانسیل‌های بالایی که در حوزه دریا‌ها و سواحل وجود دارد مدیریتی پویا و یکپارچه یک ضرورت است.

او تصریح کرد: با محوریت قرار دادن اقتصاد دریا و تاثیراتی که در اقتصاد کشور دارد همه اقداماتی که در حوزه سواحل و بنادر انجام می شود چه در سازمان بنادر و دریانوردی و چه در سازمان‌های دیگر اعم از حقیقی و حقوقی باید مدیریتش یکپارچه و واحد باشد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران جهت احداث سازه‌های آبی و جذب گردشگر، ساماندهی اسکله‌ها و تاسیسات ساحلی متروکه خرمشهر در کارون و اروند و پروژه ساخت و نصب ۸ فروند پانتون فلزی شناور خبر داد.

اسعدی افزود: با مشارکت همه ارگان‌های دخیل در مدیریت یکپارچه سواحل و بنادر حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود و مواهب الهی در رودخانه‌های کارون و اروند برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دریایی و رونق گردشگری دریایی در خرمشهر به وجود آید.

 محمد حیدری معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر هم اظهار داشت: بندر خرمشهر ، بندری استراتژیک است که دارای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب برای گردشگری دریایی و توسعه حمل و نقل دریایی است.

او  با اشاره به ضرورت فعال کردن اسکله صیادان گفت: یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی در خرمشهر صید و صیادی است.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین بر اهمیت تعیین تکلیف اسکله‌های متروکه و بدون مجوز  و احداث اسکله‌های جدید در ساحل خرمشهر تاکید کرد و افزود: در راستای رضایت مندی و تکریم مردم خرمشهر در کنار اسکله‌های احداثی توسط اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر ساخت امکانات رفاهی و تفریحی در دستور کار است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.