روح اله استاک با بیان اینکه اکنون ۴ هزار خانه هلال در سطح کشور فعال است، گفت: این رقم تا پایان دولت به ۵ هزار خانه افزایش می‌یابد.

۴ هزار خانه هلال فعال در سطح کشور فعال استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  روح اله استاک مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: از آنجا که هلال احمر یکی از ارکان مدیریت بحران محسوب می‌شود نقش رسانه‌ها قبل، حین و بعد از بحران بسیار با اهمیت است.

او عنوان کرد: انتقاد به جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش، نقاط حادثه‌خیز قبل از وقوع بحران بسیار تاثیرگذارتر از حین بحران است.

هلال احمر موظف به‌ پاسخگویی است

استاک ادامه داد: قانون مدیریت بحران ماده ۱۴ برای جمعیت هلال احمر یکسری وظایف خاص حاکمیتی در نظر گرفته و هلال احمر را مکلف به انجام آن کرده و این مکلف بودن جمعیت را پاسخگو می‌داند.

او تاکید کرد: وظایفی برای جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شد، این درحالی است که هیچ اعتباری برای این جمعیت در ردیف بودجه پیش بینی نشده‌است. از مجلس و دولت انتظار می‌رود در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی سامانه ۱۴۷ برای ارزیابی عملکرد جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در این جمعیت هر کس مسئولیتی دارد و موظف است به مردم پاسخگو باشد.

نیمی از انبارهای هلال احمر پر است

استاک عنوان کرد: حوادث پیش آمده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ باعث شد انبار‌های هلال احمر تقریبا خالی شود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون حدود ۵۰ درصد انبار‌ها پر شده و هم‌چنین کارخانه نساجی هلال احمر فعال شده است تا نواقص موجود را برطرف کند.

خانه‌های هلال تجربه‌ زلزله بم

او با اشاره به ۵ دی سالروز زلزله بم گفت: طرح خانه‌های هلال دستاورد و تجربه از این حادثه است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر افزود:اکنون ۴ هزار خانه هلال در سطح کشور دایر شده است که در صورت بروز حادثه در نقاط روستایی و دورافتاده آماده خدمت‌رسانی تا ورود هلال احمر به منطقه هستند.

استاک ادامه داد: افراد فعال در خانه‌های هلال بومی منطقه و به صورت داوطلبانه در این خانه‌ها مشغول شده‌اند، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و اقلام ضروری را در اختیار دارند تا در صورت وقوع رخداد در سریع‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

او افزود: قرار است تا پایان دولت ۵ هزار و در افق بلند مدت ۳۷ هزار خانه هلال در سطح کشور دایر شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر بیان کرد: در استان بوشهر تا کنون ۷۰ خانه هلال فعال است که تا پایان دولت به ۱۰۰ خانه افزایش می‌یابد.

هلال احمر در ایام کرونا

استاک عنوان کرد: از محل درآمد کرونا تاکنون ریالی به جمعیت هلال احمر داده نشده است، اما این جمعیت در ابتدای سال مسئول کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها بود و در این ایام ۲۴ میلیون غربالگری انجام داد.

 او بیان کرد: اهدا دستگاه اکسیژن ساز و طرح عمران سلامت دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر برای مقابله با ویروس کرونا بود.

 خدمات رسانی در طرح نذر آب ۳

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح نذر آب ۳ گفت: ۲۴ استان کشور امسال در این طرح مشارکت داشتند که به استان‌هایی که دچار خشکسالی بودند شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان خدمات رسانی شد.

استاک بیان کرد: ارزش کل خدمات ارائه شده در قالب نذر آب ۳، معادل ۱۱۴میلیارد ریال است و در این طرح به ۱۹هزار و۹۴۲ نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.