مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: توزیع اقلام مورد نیاز مردم سیل زده در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه که بیشتر آسیب دیده‌اند، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: پیش از وقوع بارندگی و سیل ۱۶ آذر، گروه‌های ما همه در آماده باش بودند. ۶ شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم، دشتستان، دشتی و تنگستان درگیر سیل شدند، اما بیش از همه دشتستان و شهر وحدتیه دچار خسارت شد.

او ادامه داد: ۵۰ گروه عملیاتی که هر کدام ۴ یا ۵ نفر هستند به آسیب دیدگان از آبگرفتگی و سیل کمک کردند و رهاسازی ۴۰ دستگاه خودرو گرفتار در آب، امداد رسانی به ۴۵۰ خانوار یا هزار و ۷۵۰ نفر، تخلیه آب از ۸۴ خانه از جمله کار‌هایی بوده است که این گروه‌ها انجام داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: ۲۲ خانه‌ای که آب از آن‌ تخلیه شد، مربوط به دشتستان و به ویژه شهر وحدتیه بود. بیشتر مشکلات مربوط به وحدتیه بود، زیرا سیلاب وارد خانه مردم شده بود و خروج آب، وگل و لای سخت بود.


بیشتر بخوانید


حاجیانی عنوان کرد: تا کنون ۷۲۰ تخته پتو میان آسیب دیدگان از سیل توزیع شده که نیمی از آن یعنی ۳۶۰ تخته در وحدتیه بوده است، ۵۲۰ تخته موکت هم در اختیار مردم قرار گرفته که ۲۵۰ تخته در دشتستان و وحدتیه توزیع شده است.

او دیگر کمک‌های هلال احمر به سیل زدگان استان را توزیع دو تن نایلون پوششی، بیش از دو تن اقلام زیستی شامل یک تن برنج، ۴۰۰ عدد کنسرو و مقداری حبوبات و توزیع چادر میان عشایری که چادرشان را از دست داده‌اند، عنوان کرد که با توجه به میزان خسارت‌ها بیشترشان مربوط به شهرستان دشتستان بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاکید کرد: امددگران همچنان در مناطق سیل زده حضوردارند و با بخشداران هماهنگ هستند تا هر جا نیاز باشند حضور یابند و کمک توزیع کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.