براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای اراک در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محرابیان مسئول مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک امروز چهارشنبه سوم دیماه ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

محرابیان افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه مورخ۹۹/۱۰/۳ در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها هست.

او اضافه کرد: آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ٢/٥میکرون است که بر روی عدد ۱۵۸ قرار دارد و بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۶۸ مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی بوده است.

مسئول مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا، انتظار می‌رود شرایط ناسالم تا بعدازظهر امروز ادامه داشته باشد.

او ادامه داد: در این شرایط تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنند و سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

محرابیان به مردم توصیه کرد: در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها دقت و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خود داری کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.