رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با اجرای طرح‌های حوزه کشت در زمینه کشاورزی و مدیریت باغی و زراعی و با استفاده از تجهیزات آبیاری نوین ۶۸ میلیون متر مکعب آب در سطح کشاورزی استان صرفه‌جویی خواهد شد.

میر عماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: توسعه کشت‌های مکانیزه، نشا کاری، بذرهای کم آب بر در زمره اقداماتی هستند که برای کاهش مصرف آب توسط جهادی کشاورزی انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد.

او افزود: با اجرای طرح‌های حوزه کشت در زمینه کشاورزی و مدیریت باغی و زراعی ۸۹ میلیون متر مکعب و با استفاده از تجهیزات آبیاری نوین ۶۸ میلیون متر مکعب آب در سطح کشاورزی استان صرفه‌جویی خواهد شد.

میرعماد ادامه داد: کل استخرهایی که در استان سمنان وجود دارد یک هزار و ۶۰۰ باب است که یک هزار و ۵۳۳ مورد آن برای سامانه‌های نوین آبیاری و ذخیره آب که از الزامات است، محسوب می‌شود و مابقی عمدتاً به خاطر قنوات است که به خاطر بهره‌وری و افزایش راندمان آب حفر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: امروزه اراضی کشت نباتات علوفه‌ای عمدتاً با باغاتی تغییر پیدا کرده که آب یاری قطره‌ای دارند و یا بیشتر تحت کشت پسته هستند که در کنار بهره‌وری بالا، آب بسیار اندکی می‌خواهد در نتیجه شاهد کاهش مصرف آب در سطح کشاورزی استان بوده‌ایم.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.