مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با حضور تعدادی محدودی از شرکت کنندگان و برگزارکنندگان جشنواره، در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: هنر فاخر تئاتر، ارزش های انسانی را به ظهور می رساند و تا مدت ها ماندگار می شود‌. در این چند ماه هنرمندان عرصه نمایش توانستند، جان کلام را در حرکات خود نشان دهند. این شرایط گرچه ما را مجبور به اجرای آنلاین جشنواره کرد، اما حضور پر رنگ دانشجویان را به همراه داشت.


بیشتر بخوانید:

جزئیات برگزاری اختتامیه و اعطای جوایز جشنواره تئاتر مقاومت تشریح شد


وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم این جشنواره فتح بابی بین صنعت و هنر شود. بازدید بیست هزار نفری از صفحات مجازی پخش نمایش نشان از استقبال مخاطبان داشت.

سپس مراسم اهدای جوایز با بخش جشنواره رادیویی راویان حماسه رادیو نمایش، شروع شد.

جایزه بازیگر نقش اول زن به همراه تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نازنین مهمینی و مینا شجاع برای نمایش های «سمفونی پلاک» و «ضیافت مرغان مهاجر» رسید. سپس در همین بخش، معصومه نورزاد برای نمایش «باد که می نویسد» مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه اول بازیگری مرد به همراه لوح و تندیس و جایزه نقدی، به صورت مشترک به بهرام سروری نژاد و مجتبی طباطبایی نژاد برای نمایش «سمفونی پلاک» و «ضیافت مرغان مهاجر» تقدیم شد. در همین بخش نیز از بازی خوب،  حسن مجیدی در نمایش «گرمازده» با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

آئین اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد/ نمایش «کجایی ابراهیم» جایزه سردارسلیمانی را دریافت کرد

در بخش نویسندگی رادیویی، جایزه نفر اول به همراه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به باقر سروش برای نمایش «ضیافت مرغان مهاجر»، رسید.

در بخش کارگردانی، پیمان قریب پناه برای نمایش «سمفونی پلاک»، در بخش تهیه کنندگی، فیروزه بنی طالبی برای نمایش «گرمازده»، در بخش افکتور محمد رضا قبادی فر برای نمایش «خویش آباد»، در بخش صدابرداری، رضا محتشمی برای نمایش «باد که می نویسد» جایزه دریافت کردند.

محمد صفار هرندی، مشاور عالی جشنواره تئاتر مقاومت در ادامه برنامه پشت میکروفن آمد و گفت: تمام مزه تئاتر بر خلاف سایر شاخه های هنر که به صورت مجازی هم قابل پیگیری است، به رو در رویی با مخاطب است.

در بخش نمایشنامه نویسی هم از امیر قاسم ستوده برای نمایش  «بلشویک» با اهدای مبلغ سی میلیون ریال تقدیر شد.

رتبه سوم به همراه جایزه نقدی پنجاه میلیونی ریالی به محمد رضا آریان فرد برای نمایش  «شهریور اخرین ماه تقویم» تقدیم شد.

رتبه دوم به غلامحسین دولت آبادی  برای نمایش «راه پیموده نشده» اهدا شد. رتبه اول این بخش هم به روزبه حسینی برای نمایش «برگرد رفیق» اعطا شد.

در بخش پوستر و بروشور، تئاتر دانشجویی محمد لهراسبی برای نمایش «ماهی ها فراموش نمی کنند» و رتبه برگزیده نیز به حامد کاظمی برای نمایش «خاطرات خانه ای که نیست» اعطا شد.

در بخش طراحی لباس از فائزه نجفی برای نمایش «ماهی ها فراموش نمی کنند» تقدیر به عمل آمد و رتبه برگزیده نیز به ویدا حکیمی برای نمایش «بهشت حکیم الله» اعطا شد.

آئین اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد/ نمایش «کجایی ابراهیم» جایزه سردارسلیمانی را دریافت کرد

در بخش طراحی گریم، ضمن تقدیر از عاطفه رضایی برای نمایش «غزل واژه قصر»، از سعید مودنی هم برای نمایش «بهشت حکیم الله» به عنوان رتبه برگزیده، تقدیر شد.

در بخش طراحی نور، ضمن تقدیر از علی کوزه گر برای نمایش «فریاد خاموش»، جایزه رتبه برگزیده را ویدا موسوی برای نمایش «بهشت حکیم الله» از آن خود کرد. 

در بخش موسیقی از محمد نادری و سید محمد سبق سجادی تقدیر به عمل آمد و رتبه برگزیده به امیر حسین انصاری برای نمایش «فریاد خاموش» رسید.

جایزه بازیگر نقش اول زن در بخش دانشجویی به ندا عزیزی پیرمحمدی برای بازی در نمایش «پارک شیرین» رسید. رتبه سوم بازیگری زن به میترا بابایی برای نمایش «خنکای ختم خاطره» و سارینا رزاق مرندی برای نمایش «ترقب» رسید. جایزه رتبه دوم به مهناز میرزایی برای بازی در نمایش «ترقب» اهدا شد. جایزه اول در این بخش نیز به ویدا موسوی برای نمایش «بهشت حکیم الله» تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد در بخش دانشجویی تئاتر مقاومت، پوریا ریحانی برای نمایش «خرمشهر ۱۱ » جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد.

همچنین رتبه سوم در بازیگری مرد را پیمان محسنی برای نمایش «فریاد خاموش» کسب کرد. رتبه دوم بازیگری مرد به سعید صادقی برای نمایش «خنکای ختم خاطره» تعلق گرفت. رتبه دوم  مجددا به محسن سالاری برای نمایش «فریاد خاموش» تعلق گرفت. جایزه اول نیز در بخش بازیگری مرد به محمد هادی عطایی برای نمایش «فریاد خاموش» رسید.

در بخش کارگردانی تئاتر دانشجویی تئاتر مقاومت، رتبه سوم به محمد هادی عطایی برای نمایش «فریاد خاموش» اعطا شد. رتبه دوم در همین بخش به پریسا دوستی برای نمایش «ماهی ها فراموش نمی کنند» رسید و رتبه اول به ویدا موسوی برای نمایش «بهشت حکیم الله» تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی رتبه سوم را کامران شهلایی برای نمایش «خاطرات خانه ای که نیست»  و رتبه دوم را پریسا دوستی برای نمایش «ماهی ها فراموش نمی کنند» کسب کردند.  رتبه اول را هم خسرو امیری برای نگارش «بهشت حکیم الله» به خود اختصاص داد.

در این بخش، نمایش های «بهشت حکیم الله» به ۳۹ امین جشنواره بین المللی فجر و نمایش «ماهی ها فراموش نمی کنند» هم به جشنواره تئاتر دانشجویی راه یافتند.  همچنین نمایش های «فریاد خاموش» و  «بهشت حکیم الله» برای اجرای عمومی در تماشاخانه سرو انتخاب شدند.

همچنین در این بخش از مرحوم میلاد حاجی زاده، هنرمند تئاتر دانشجویی تقدیر شد.

 در بخشی از مراسم هم غلامرضا صنعتگر  خواننده پاپ، قطعه ای در وصف شهید سلیمانی خواند.

در بخش کارگردانی تئاتر مقاومت از سعید بادینی تقدیر شد و رتبه سوم به هادی کیانی رسید. رتبه دوم امیر امینی و رتبه اول به مسعود براهینی تعلق گرفت.

آئین اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد/ نمایش «کجایی ابراهیم» جایزه سردارسلیمانی را دریافت کرد

همچنین از مرتضی وکیلیان برای یک عمر فعالیت در حوزه تئاتر خیابانی تقدیر به عمل آمد.

نمایش «۹۹۶۵»، نمایش «بازمانده» و نمایش «اپیدمی» هم به جشنواره فجر راه پیدا کردند.

جایزه ویژه در بخش خردسال به هوراد حبیبی بابت نمایش «سال‌ها پس از واقعه» اهدا شد.

در ادامه این برنامه از دو چهره کوروش زارعی و نصرالله قادری به عنوان دو هنرمند فعال تئاتر مقاومت و دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

جایزه ویژه سردار سلیمانی، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و تندیس جشنواره هم به لیلی عاج برای نمایش «کجایی ابراهیم» رسید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار