نخستین کنگره بین‌المللی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهید سلیمانی تابلوی رنگینی در برابر بینش انسان‌ها بود که بشر قرن‌های متمادی باید به این تابلو نگاه کند و تمام اصول بصیرت و جهاد را در این تابلو ببیند.

 او افزود: در تابلوی شخصیت او به عنوان مکتب حاج قاسم، اصل بصیرت انقلابی و توحیدی نمایش داده می‌شود و تمام حرکات و مجاهدات او نشانگر بصیرت توحیدی و انقلابی او بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شهید سلیمانی نه تنها در جبهه مبارزه، جهاد کرد بلکه مدیریت انقلابی هم داشت. او در مدیریت خود، توسعه انقلاب را نیز در نظر داشت.

آیت الله علم الهدی  با بیان این که بصیرت شهید سلیمانی باید در مکتب او جلوه داده شود بیان کرد: از همه بالاتر بصیرت توحیدی این شهید گرانقدر بود که عاشق خدا بود و جز به رضای الهی نمی‌اندیشید.
 
او تصریح کرد: حاکمیت ولایت، مباشرت اجرایی حاکمیت الله است و  ولی معصوم، مظهر خداست و نماینده او، ولی فقیه است که متصل به حاکمیت الله است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: همین اعتقاد شهید سلیمانی به ولایت بود که باعث شد وقتی آمریکایی‌ها خواستند به او نامه بدهند قبول نکرد چرا که از طرف، ولی خود این اجازه را نداشت.
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.