نرخ باسوادی دراستان مرکزی از ۹۸ درصد عبور کرد

نرخ باسوادی استان مرکزی امسال به بیش از ۹۸ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  میرزایی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با تبریک هفته سوادآموزی و سالروز تاسیس تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۵۸ گفت: نرخ باسوادی گروه هدف (گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جامعه) در استان بیش از ۹۸ درصد است.

میرزایی افزود: تاسیس نهضت سوادآموزی اثرات بسیار خوب و ارزشمندی را در طی این ۴۰ سال جمهوری اسلامی ایران برجای گذاشته است.

او اضافه کرد: نرخ باسوادی گروه هدف در سال ۵۵ به میزان ۵۴ درصد بود که این رقم در سال ۹۵ به ۹۶ و نیم درصد رسید و امسال خوشبختانه نرخ باسوادی استان از ۹۸ درصد عبور کرده و استان مرکزی جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر سواد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه این معاونت در سال‌های اخیر افتخارات بسیار خوبی را کسب کرده تصریح کرد: در ارزیابی شاخص‌های سازمان به لطف و تلاش همکاران به مدت ۴ سال متوالی سازمان نهضت سوادآموزی رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: استان مرکزی همچنین در زمینه شناسایی و جذب افراد بی سواد و کم سواد در ۴ سال متوالی رتبه برتر کشور را کسب کرد و در ارزیابی و جشنواره شهیدرجایی هم به مدت سه سال متوالی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

میرزایی با اشاره به چالش‌های حوزه سوادآموزی ادامه داد: متاسفانه مسدود نشدن مبادی ورودی بی سوادی یکی از این چالشهاس که یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید صورت بگیرد نرخ پوشش تحصیلی باید به صد درصد واقعی برسد و از ایجاد بی سوادی جدید جلوگیری شود و بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش برگردند.

او در پایان اظهار داشت: معاونت سوادآموزی طرح‌های ویژه و خاصی از جمله طرح پیوند سواد و زندگی را در حال اجرا دارد که علاوه بر آموزش سواد خواندن و نوشتن، آموزش‌های مهارت‌های فردی و حرفه‌ای را به سوادآموزان ارائه می‌کند.

یکم تا هفتم دیماه بعنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.