معاون بسیج علمی پژوهشی سپاه ولیعصر خوزستان گفت: دوازدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان برگزار شد.

سرهنگ عبدالله بابا احمدیان معاون بسیج علمی و پژوهشی سپاه ولیعصر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: در این جلسه تجلیل از نخبگان و بسیجیان دانشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد.

او با بیان اینکه برای حرکت به سمت جهاد علمی نیاز به یک هم افزایی بزرگ در خوزستان وجود دارد که این هم افزایی می‌تواند ما را به هدف نزدیکتر کند، افزود: این هم افزایی می‌تواند با محوریت دریای خروشان بسیج صورت گیرد، زیرا این نهاد مقدس در بین اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، فرهنگیان، مهندسان، دانش‌آموزان، طلاب و روحانیون حضور دارد.

بابا احمدیان بیان داشت: گام نخست برای استفاده از ظرفیت بسیج، راه اندازی پایگاه‌های علمی است که اقداماتی در این زمینه انجام شد و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان با جدیت دنبال راه اندازی پایگاه‌های علمی در استان است و در آینده‌ای نزدیک این امر محقق می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان اظهار داشت: از سوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تاکنون پایگاه‌های علمی زیادی کار خود را آغاز کردند و در آینده‌ای بسیار نزدیک این پایگاه‌ها در تمام نواحی و شهرها  راه اندازی می‌شوند که این موضوع گام بلندی در حوزه نهضت علمی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

 سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)  نیز در این جلسه گفت:  تاکید‌های معظم رهبری برای حمایت از پژوهشگران و نخبگان گویای این نکته است که پیشرفت کشور با جهاد علمی اتفاق می‌افتد و همه کشور‌های توسعه یافت از جهاد علمی خود استفاده کردند و اگر قرار است اتفاق خوبی رقم بخورد باید از این راه باشد و ما در طول تاریخ همیشه صاحب دانشمندان بزرگی بودیم و حالا جوانان ما باید ادامه دهنده این راه باشند.

او با بیان اینکه امروز در کشور نیازمند جهش علمی هستیم و البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی، تجربی و بسیاری از علوم به اندازه ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال حرکت کرده ایم، تصریح کرد: همه ما باید بدانیم کار جهادی در کنار مردم ایستادن است و راه اندازی قرارگاه جهادی علمی در خوزستان برای اولین بار در کشور، بستر سازی برای افتتاح ۲ مرکز فناوری در رامهرمز و شوش و همچنین ساخت یک مرکز فناوری در زمینه نفت، تنها گوشه‌ای از اقدامات انجام شده است.

در پایان این جلسه از کتاب مبارزه با کرونا که در ۷ بخش نوشته شده است رونمایی  و همچنین از نخبگان برتر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.