مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی تا دهه فجر در همه مراکز استان های کشور راه اندازی می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرید براتی سده مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گرمسار گفت: هم اکنون ۶ مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد این سازمان در کشور فعال است و با توجه به عملکرد مناسب آن در زمینه بازگرداندن معتاد به زندگی عادی و اشتغال زایی قرار است تا ۲۲ بهمن امسال در همه استان‌ها راه اندازی شود.

او افزود: در این مراکز، افراد بدون دارو در مدت یک ماه سم زدایی می‌شوند و چهار ماه اقامت خواهند داشت و در این مدت مهاراتی برای اشتغال می‌آموزند.

به گفته فرید براتی سده، این افراد پس از بهبودی تا مدت یک سال از طریق باشگاه بهبود یافتگان حمایت می‌شوند و اگر سرپناهی هم نداشته باشند و یا خانواده حاضر به پذیرش آن‌ها نباشد، در مراکز توانمند سازی اسکان داده می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور برای بازدید از روند فعالیت تنها مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد استان سمنان به روستای کردوان گرمسار سفر کرده است.

او در پایان این بازدید گفت: این مرکز تنها مرکز فعال در استان سمنان است که با راه اندازی بخش اشتغال خود در بخش بازتوانی می‌تواند به عنوان نمونه‌ای موفق در بخش بازگرداندن معتادان در زندگی شناخته شود.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.