پرواز نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به مراکش

در چارچوب عادی‌سازی روابط، نخستین پرواز مستقیم از تل‌آویو به پایتخت مراکش آغاز شد و هواپیمای شرکت ال‌عال فرودگاه بن گوریون را به مقصد این کشور ترک کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نخستن پرواز مستقیم از تل آویو به مراکش آغاز شد و دقایقی قبل هواپیمای شرکت «ال‌عال» در چارچوب عادی سازی روابط فرودگاه بن گوریون را به مقصد رباط، پایتخت مراکش ترک کرد.

گفته شده که هیئت مشترکی از آمریکا و رژیم صهیونیستی به ریاست «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پرواز حضور دارند. همچنین فرستاده آمریکا در خاورمیانه و رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی جزو هیئت همراه کوشنر هستند.

«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در توئیتر خود نوشت: نخستین پرواز مستقیم آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود این پرواز مستقیم از تل آویو به رباط حدود شش ساعت به طول انجامد.

مشاور ارشد ترامپ در این سفر  که به مناسبت اعلام عادی سازی کامل روابط تل آویو و رباط انجام شده است، با «محمد ششم» پادشاه مراکش نیز دیدار خواهد کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز که روز گذشته میزبان کوشنر بود، مدعی شد که کشور‌های عربی دیگری در مسیر صلح و عادی سازی روابط با تل آویو قرار گرفته‌اند.

کوشنر در این دیدار ضمن تقدیر از به توافق رسیدن چهار کشور عربی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در گذشته نزدیک حتی نمی توانستیم تصویر کنیم که مراکش به تدریس تاریخ قوم یهود در کشور اقدام کند یا عربستان اجازه دهد هواپیماهای اسرائیلی از آسمان کشورش عبور کند.

در اوایل این ماه ال‌عال اعلام کرد که با توجه به عادی سازی روابط بین کشور‌ها، پس از دریافت مجوز لازم، آماده آغاز پرواز‌های مستقیم به مراکش است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ابتدای دسامبر گفت که واسطه توافق صلح بین تل آویو و مراکش بوده است. این معامله شامل برقراری روابط کامل دیپلماتیک و سفر هوایی و همچنین به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی توسط آمریکاست.

مراکش پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در سال جاری عادی کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار