نیویورک تایمز: مشوق‌های ترامپ برای عادی سازی ممکن است در معرض خطر باشد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از احتمال زیر پا گذاشته شدن مشوق‌های دولت ترامپ به کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به مشوق‌های وعده داده شده از سوی دولت ترامپ به کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد این مشوق‌ها ممکن است از سوی دولت جدید آمریکا و یا کنگره زیر پا گذاشته شود.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: شیرینی‌های دیپلماتیکی که برای پیوستن به «پیمان‌های ابراهیم» (پیمان‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) به مراکش، سودان و امارات متحده عربی پیشنهاد داده شده، ممکن است از سوی کنگره آمریکا رد شده و یا از سوی دولت بایدن ملغی گردد.

این نشریه در ادامه می‌افزاید: برای سودان، عادی سازی روابط با اسرائیل، بهای حذف نام این کشور از لیست کشور‌های حامی تروریسم است. همچنین توافقنامه دیپلماتیک مشابهی با اسرائیل مهر شده که طبق آن مراکش از آمریکا می‌خواهد تا حاکمیت اش را بر منطقه صحرای غربی به رسمیت بشناسد.

مقامات امارات متحده عربی که خواهان خرید جنگنده‌های اف-۳۵ از آمریکا بودند، در ابتدا مجبور شدند، پیمان ابراهیم را به امضا برسانند که این مسأله نیز به نوشته نیویورک تایمز، محصول مبارزات کمپین ترامپ برای تقویت ثبات میان اسرائیل و کشور‌های مسلمان بیگانه از یکدیگر و حتی متخاصم بوده است.

نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید: در هر مورد، مشوق‌هایی که دولت ترامپ در برابر این مسأله اعطا کرده، می‌تواند از سوی کنگره رد شده و یا حتی از سوی دولت جو بایدن ملغی شود.

گفتنی است دولت‌های عربی شامل امارات، بحرین، سودان وبه تازگی مراکش روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. مسأله‌ای که با میانجی گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار