معاون اجرایی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سال ۱۳۸۸ در شیراز ۱۴ درصد از ازدواج‌ها طی سال‌های اول منجر به طلاق می‌شد، اما اکنون این آمار به ۲.۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس سلطانی در حاشیه بازدید معاون سازمان بهزیستی از مجموعه بهارنکو در شیراز، گفت: جوانان آماده ازدواج در فارس ملزم هستند پس از انجام آزمایش‌های اولیه قبل از ازدواج به یکی از شعب ۲۷ گانه بهارنکو در استان مراجعه کرده و آموزش‌هایی را طی کنند.

او ادامه داد: مرکز «هاتف» نیز به دختران و پسران آماده ازدواج در راستای انتخاب آگاهانه با همکاری اساتید آموزش‌های لازم را می‌دهد، همچنین در قالب یک بسته ۶ ساعته، آموزش‌های هنگام ازدواج در زمینه احکام و حقوق زوجین، بهداشت جنسی، روانشناسی زن و مرد و مهارت‌های زندگی ارایه می‌دهد.

سلطانی با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا، گفت: از اردیبهشت امسال آموزش‌ها به صورت آنلاین برای زوجین سراسر استان برگزار می‌شود و مجموعه بهارنکو تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتوانیم آموزش‌هایی نوین و پویا به زوجین ارائه دهیم.

معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: شهر خانواده به گونه‌ای طراحی شده است تا با اضافه کردن فرم در روند آموزش و با همکاری زوجین در آموزش ها، شبکه‌ای از مفاهیم کلیدی را به آن‌ها بیاموزد که پس از خروج از محیط آموزشی با احساس نیاز به یادگیری بیشتر به دنبال آموزه‌ها باشند و تا زمان فرزندآوری و حتی بعد از آن این زوج‌ها را همرایی، مشاوره و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهد.

ایجاد واحد تابان برای همراهی با زوج‌های جوان

سرپرست گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو با اشاره به اینکه بیشتر طلاق‌ها مربوط به سال‌های ابتدایی زندگی مشترک است، افزود: نبود شناخت و آگاهی نداشتن طرفین از نحوه برخورد و همچنین نداشتن مهارت حل تعارض ها، یکی موضوعاتی‌ست که زوجین در سال‌هایی ابتدایی زندگی درگیر آن هستند و باعث می‌شود که آنان به جدایی و پایان دادن به زندگی مشترک خود فکر کنند، به همین منظور این مرکز با راه اندازی واحدی به نام «تابان» سعی بر آن دارد تا در طول پنج سال نخست زندگی مشترک، زوجین را همراهی کند و آموزش‌های موردنیاز آن‌ها را ارائه کند.

او در ادامه با اشاره به نقش کمک کننده مراکز دیگر بهار نکو در پیشبرد اهداف شهر خانواده، اضافه کرد: مرکز «آفرینش‌های هنری ادبی ماهان»، واحد «ایربوک»، موسسه «فرهنگی تبلیغی جهادی نصیر» با رویکرد مددکاری اسلامی و مرکز «اندیشگاه» در پیشبرد اهداف شهر خانواده نقش مهم و موثری را ایفا می‌کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی نیز اقدامات موسسات بهار نکو را در زمینه ازدواج و چالش‌های آن اثرگذار و ارزشمند توصیف و اضافه کرد: دستاورد‌های ارزشمند مراکز بهار نکو، نشان دهنده حضور فعال جوانان هنرمند و متعهد در این مراکز است.

رضوان مدنی یکی از وظایف سازمان بهزیستی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و با اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری سازمان بهزیستی با مجموعه بهار نکو، افزود: خانواده، سرچشمه تمام مسایل و خوشبختی جوامع بشری است، پس اگر خانواده درست انتخاب شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که جامعه نیز به سمت خوشبختی سوق پیدا کند و اگر برای نهاد خانواده مشکلی ایجاد شود، به جامعه نیز کشیده می‌شود.

بهارنکو مجموعه‌ای تحت نظارت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شمار می‌رود که از سال ۸۸ با هدف ارائه آموزش به جوانان و زوج‌های جوان و پیشگیری از بروز چالش‌ها و کاهش آمار طلاق راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.