امسال ۴ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال چهار هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات ملی برای اشتغال روستاییان و عشایری استان اختصاص یافته است و به بانک‌های عامل استان نیز ابلاغ شده است.

او افزود: از مجموع تسهیلات اشتغالزایی ابلاغی به چهارمحال و بختیاری تاکنون سه هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال برابر ۷۶ درصد سهم تخصیصی به استان عقدقرارداد شده است.


بیشتر بخوانید


شهریار پور اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اشتغال روستایی عشایری و بانک‌های عامل باید برای جذب سریع‌تر این اعتبارات بکوشند.

او به لزوم هدایت قسمتی از سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۳۶ درصد جمعیت استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد.

شهریارپور افزود: در همین راستا باید با افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی نسبت به جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها، بازگشت معکوس از شهر‌ها به روستاها، رونق روستا‌ها و بهبود وضعیت معیشت خانوار‌های روستایی اقدام کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار