رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان رتبه ۲۳ را در توزیع اعتبارات سال آینده به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با رقم اعتباری ۱۹۳۰ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال آینده رتبه ۲۳ را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است که در مقایسه با استان‌های همتراز جایگاه مطلوبی را دارد.

او با اشاره به جهت‌گیری‌های بودجه استان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: حدود ۷۳۱ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، الویت سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها است.

شهریارپور ادامه داد: بهره‌گیری از مشارکت عمومی و خصوصی در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام در استان در دستور کار قرار گرفته است، در همین راستا ۳۲۷ پروژه تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده و ۵۲ پروژه واجد شرایط واگذاری نیز شناسایی و پیگیری برای لازم برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی و عمومی در سال آینده در حال انجام است.

او اضافه کرد: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۰ به رشد تولید و ایجاد اشتغال از طریق اولویت به تامین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی توجه ویژه صورت گرفته است.

شهریارپور با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ باید منابع و مصارف مورد بررسی قرار بگیرد افزود: در سال آینده چهارمحال و بختیاری از نظر منابع درآمدی مبلغی معادل ۸۱۹ میلیارد تومان درآمد عمومی و اختصاصی به بودجه کشور اضافه می‌کند که این عدد از رشد ۳۶.۱ درصدی برخوردار است، این استان از نظر درآمدی رتبه ۳۶ را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان در تحقق درآمد‌های مصوب بودجه پیش‌رو بوده و حتی درآمد مازاد نیز داشته است، اگرچه درصد افزایش درآمد‌های مالیاتی در استان در دو سال اخیر بیش‌تر از متوسط افزایش استان‌های کشور بوده است، اما باتوجه به اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رشد درآمد‌های مالیاتی در استان ۳۷ درصد دیده شده است این امر شرایط را برای وصول درآمد‌های مالیاتی سخت می‌کند.


بیشتر بخوانید


شهریارپور با بیان اینکه از نظر مصارف بودجه مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک داریی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۹۳۰ میلیارد تومان است، گفت: این عدد در مقایسه با اعتبارات سال‌جاری با رشد ۴۱.۵ درصدی برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: بررسی اعتبارات ابلاغی به تفکیک هزینه‌ای و سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ با رقم ۴۲۷ میلیارد تومان از افزایش ۵۳.۴ درصدی نسبت به رقم مشابه سال قبل برخوردار بوده است، سهم نسبی استان از اعتبارات هزینه‌ای توزیع شده در بین استان‌های کشور ۱.۹ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از محل منابع مختلف اعم از منابع استانی، نفت، ۰.۲۷ درصد ارزش افزوده، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور منابع ملی برابر با ۱۵۰۳ میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبارات سال‌جاری با رشد ۳۸.۵ درصدی مواجه است.

او با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری با رقم اعتباری ۱۹۳۰ میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رتبه ۲۳ را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است که در مقایسه با استان‌های همتراز جایگاه مطلوبی را دارد، یادآور شد: امکان تغییرات در لایحه بودجه پس از بررسی وجود دارد.

شهریارپور ادامه داد: میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح‌ها و پروژه‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر محدود به ردیف‌های اعتباری در قانون بودجه نبوده و از محل‌های ردیف‌های اعتباری متفرقه و منابع متمرکز نیز اعتباراتی به استان اختصاص یافته است، به‌طور مثال در سال‌جاری همزمان با سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ۵۶۵ میلیارد تومان به پروژه‌های استان از جمله راه‌آهن، پروژه آبرسانی بن- بروجن و تونل زره با تخصیص ۱۰۰ درصدی اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در خصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان دستگاه‌های اداری، بیان کرد: حدود شش‌میلیارد و ۸۹۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در سال ۹۷ به قبل اختصاص یافت، همچنین در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به‌عنوان پاداش به بازنشستگان استان پرداخت.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار