ویلیام بار، از عدم انتخاب بازرسی ویژه در پرونده هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور منتخب آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در سخنانی گفت بازرس ویژه‌ای را برای بر عهده گرفتن تحقیقات جنایی در خصوص هانتر بایدن، فرزند جو بایدن مشخص نمی‌کند.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که دوره اش به زودی به پایان می‌رسد، امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که اقدام به تعیین بازرسی ویژه برای انجام تحقیقات در زمینه پرونده هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نخواهد کرد؛ مسأله‌ای که ضربه‌ای دیگر به تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در این زمینه به حساب می‌آید.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی دو روز پیش از استعفایش از وزارت دادگستری گفت: تا حدودی، تحقیقاتی وجود دارد و من فکر می‌کنم با این پرونده، مسئولانه و حرفه‌ای داخل این وزارتخانه برخورد شده است.

او در ادامه افزود: تا بدین لحظه، من دلیلی برای انتخاب بازرسی ویژه نمی‌بینم و و دلیلی نیست تا این کار را تا پیش از رفتنم انجام دهم.

طبق اعلام شبکه سی ان بی سی، بیانیه ویلیام بار که در آن اعلام شده وزارت دادگستری هیچ مدرکی ندارد تا تضمین کند انتخاب بایدن را باطل کند، خشم ترامپ را برانگیخته است.

ترامپ بیشتر تلاش داشت تا با فشار بر وزارت دادگستری، سبب انتخاب بازرسی ویژه برای تحقیقات در خصوص هانتربایدن شود. ویلیام بار قرار است پیش از کریسمس، دفتر دادستانی کل آمریکا را ترک کند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب امریکا روز پنج شنبه گفت درباره اتهامات وارده به پسرش، هانتر بایدن که دادستان‌های فدرال کارنامه مالیاتی وی را در دست تحقیق دارند، نگران نیست.

بایدن در مصاحبه با سی بی اس گفت: «به پسرم اعتماد فراوان دارم. من درباره اتهاماتی که علیه وی وارد شده است نگران نیستم. فکر می‌کنم نوعی ناجوانمردی درباره او صورت گرفته است.»

ترامپ پسر بایدن را به فساد مالی و فرار مالیاتی متهم کرده است. دادگاه در حال تحقیقات در این زمینه است و هنوز حکمی در این زمینه صادر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار