پزشک مشهور چینی درباره انتقال کرونا از محیط به انسان هشدار داد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه «گلوبال تایمز»، جونگ نان شان، پزشک مشهور چینی درباره انتقال کرونا از محیط به انسان هشدار داد.

وی در ادامه گفت: «تا کنون می‌دانستیم که ویروس کرونا از انسان به انسان منتقل می‌شود، اما اکنون نمونه‌هایی از سرایت آن از محیط به انسان نیز پیدا شده است. این کشف یک پدیده جدید برای همه ما به شمار می‌رود و باید نسبت به این مساله بیشتر توجه شود.

پژوهشگران باید در مورد این پدیده نوظهور، شیوه سرایت آن و چگونگی پیشگیری و مهار آن تحقیقات لازم را انجام و نتایج آن را در اختیار مردم و پزشکان قرار دهند. مشکلات جدید مرتبط با انتقال ویروس از طریق محصولات بسته بندی و مدت زنده ماندن ویروس در آن‌ها و غلظت ویروس هنگام ایجاد عفونت، ما را ملزم به کشف الگوی انتقال و اقدامات پیشگیرانه می‌کند».

پیش از این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین ویروس زنده کرونا را در یک نمونه از بسته بندی خارجی ماهی منجمد وارداتی در شهر چینگدائو استان شاندونگ واقع در شرق چین شناسایی کرد.

جونگ نانشان نخستین کسی بود که بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان اظهار داشت این ویروس می‌تواند از انسان به انسان منتقل شود. تا پیش از این متخصصان تصور می‌کردند ویروس تنها از طریق آبزیان یا سایر حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آن‌ها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-۱۹ گذاشت.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
مردم حسادت دارن و هر کی بگیره به بقیه منتقل میکنه
تا اونام ضرر ببینند این یکی از عوامل بزرگ انتقاله و همینطور بی مغزی ک هنوز فکر میکنن ک کرونا رو نمیگیرن
اگه همینطوری ذاتمون خراب باشه بیشتر و بیشتر میمیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ویروس در چین شناسایی شد ولی در چین معلوم نیست به وجود آمده باشه تحقیقات زیادی نشون میده از چندماه قبل از چین در اروپا و به طور ویژه فرانسه وجود داشته ویروس کرونا کووید19
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
آیا روی ژنتیک هم اثر گذار ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
حرف جدیدی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۱ دی ۱۳۹۹
ای خدا چه کار کنیم
دیگه مغزم نمی کشه
بیچاره شدیم خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
کاش همه اینا خواب بود.....
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۲۱:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۹
بیشتر توضیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
کارخانه ها باید محصولات تولیدی خود را 20 روز در انبار قرنطینه کنند بعد توزیع کنید . مثلا یک کیک یا چیپس میرخید می بینید تاریخ تولیدش دو روز قبل بوده معلوم نیست داخلش کرونا نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
از مهمترين راههاي انتقال ويروس وجود ريش و سبيله چون وقتي ماسك زده ميشه هواي ويروس دار از لابلاي موهاي ريش و سبيل رد ميشه و وارد ريه ميشه
بايد همه مردا ريش و سبيل هاشون رو هر روز شيش تيغه بزنن تا ماسك كاملا آب بندي بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
اخ که گفتی مخصوصاسبیل بلندکه منشامیکروبه وموقع آب وغذاخوردن میرن توظرف غذا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۱ دی ۱۳۹۹
داداش شما شش تیغ بزن بیا من از هر سمتی خواستی دود سیگار میکنم تو ماسکت! همچی میگی ویروس از لای موی ریش رد میشه انگار دیگه همه راها ها بستس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درسته موافقم .این دوستمون که میگه بدود سیگار این بوئه ،و کار ماسک همینه ک ذرات ویروس مانع ودیوار بشه البته ماسک باجنس ودوخت درست و سایزو کیفیت استاندارد/طرف ماسک تک یادولای کارگری بنایی که واسه جلوگیری ازگردوخاکه رومیزنه که حتی قفل بینی هم نداره یاازاین تولیدشدهای اخیرکه همه اوستا شدن باهرپارچه ای میدوزن تازه طریقه مصرفشم مهمه اینکه موقع مصرف رساون سمتی که درمعرض ویروسه به لباسها صورتو بدنمون مالیده نشه اومدیم خونه نندازیم توجیب ومبل وهزارچیزدیگه اکثریت ازبدمصرف کردن وازمصرف کردن جنس بدخودشون بیشترکروناروازماسک میگیرن
Netherlands
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد؟؟؟ به اینایی که تو ایران میمیرن کرونا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۱ دی ۱۳۹۹
واقعا راست میگی
آخرین اخبار