فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه، اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی را در کنترل و کاهش تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه بسیار مفید دانست و گفت : با ابلاغ این طرح هر خانه تبدیل به یک پایگاه سلامت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید بهشتی‌راد فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و سپاه پاسداران و آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در ۲۵ آبان ۹۹ با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه گفت : برآیند این طرح این است که با کمک وزارت بهداشت، سپاه پاسداران و بسیجیان، سایر نهاد‌های حمایتی و عموم مردم بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم و خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد که موفق هم بودیم.

او درخصوص جزییات اجرای این طرح هم گفت : کمیته‌های مختلفی در این طرح تشکیل شد که همه آن‌ها در سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی خلاصه می‌شود.

این فرمانده سپاه ادامه داد: اعضای تیم مراقبتی که وظیفه آن برعهده دانشگاه علوم پزشکی است با مراجعه به درب منازل از افرادی که علایم مشکوک کرونایی دارند تست‌های لازم را می‌گیرند اعضای تیم‌های حمایتی هم نیاز‌های معیشتی، درمانی و رفاهی خانوار‌ها را برآورده می‌کنند و در نهایت تیم‌های نظارتی هم برحسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت مصوبات ستاد کرونا نظارت کرده و متخلفان را به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌کنند.

بهشتی‌راد افزود: در مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افراد آسیب‌پذیری که زمینه ابتلا به کرونا را دارند شناسایی کرده و مراقبت‌های لازم را از آن‌ها انجام می‌دهیم مانند سالمندان، بیماران قلبی عروقی، بیماران دیابتی و زنان باردار که خطر ابتلا در آن‌ها به شدت بالا است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.