ظهر امروز آبرسانی از سد ماملو به طول ۲۳ کیلومتر با نصب دو مخزن به شهرک صنعتی عباس آباد تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا پور سرپرست آب منطقه‌ای تهران با اشاره با اینکه ظهر امروز آبرسانی از سد ماملو به طول ۲۳ کیلومتر  آغاز شد، تصریح کرد: انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین دست با اجرای ۲۳ کیلومتر خط انتقال و نصب دو مخزن انجام شد که از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به تامین سالانه ۷ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز نیروگاه‌های شهدای پاکدشت، شاهد و شهرک صنعتی عباس‌آباد، جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز معادن شن و ماسه مستقر در منطقه اشاره کرد.

او ادامه داد: این طرح از انتهای سال ۹۶ آغاز شد و امروز به شهرک صنعتی رسیده است و خوشبختانه با افتتاح این پروژه آب مورد نیاز به شهرک صنعتی می‌رسد.

رضاپور گفت: دهه فجر آب را به انتهای خط که نیروگاه دماوند است می‌رسانیم.

تامین اعتبار ۵۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه

سرپرست آب منطقه‌ای تهران افزود: با افتتاح پروژه امروز ۴ واحد صنعتی که به دلیل نبود آب فعال نبودند، امروز فعال می‌شوند، اعتبارات این طرح ۵۳ میلیارد تومان است، ولی نزدیک ۳۷ میلیارد تومان را از طریق شهرک‌های صنعتی تامین شده است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: این ۷ میلیون متر مکعب آب برای نیاز آب معادن شهرک شن و ماسه و شهرک صنعتی برداشت می‌شود، خوشبختانه صددرصد اعتبارات مورد نیاز ذینفعان تامین اعتبار شد و این یکی از پروژه‌هایی است که بدون بودجه دولتی تامین اعتبار شده است.

در ادامه این برنامه پرنیان مدیر شهرک های صنعتی استان تهران اظهار کرد: با راه اندازی این پروژه ۱۰۰۰ واحد صنعتی مشغول به فعالیت می‌شوند.

او ادامه داد: با افتتاح این پروژه ۱۰۰ هزار شغل با توجه به شعار سال ایجاد می‌‌شوند و همچنین ۳۰۰ واحد صنعتی افزایش ظرفیت خواهند داشت.

مدیر شهرک‌های صنعتی تهران بیان کرد: با راه اندازی این پروژه شهرک‌های صنعتی جنوب تهران مشکل آب ندارند. متاسفانه در تابستان ۹ صبح با قطع شدن آب تولیدات ما متوقف می‌شد که با راه اندازی این طرح ۳۰۰ واحد صنعتی افزایش ظرفیت پیدا می‌کنند.

پرنیان گفت: یک انقلاب صنعتی در کشور به خصوص در تهران با راه اندازی این پروژه آبرسانی ایجاد می‌شود.

او در ادامه در خصوص مشکل برق واحد‌های صنعتی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ در این شهرک صنعتی  مشکل برق هم برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار