معاون بهبود تولیدات دامی خوزستان از تاسیس و راه اندازی اولین تعاونی شترداران در استان با هدف ایجاد اشتغال پایدار خبر داد.

عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تعاونی شترداران با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی تشکل‌های دامپروری برای نخستین بار در استان تاسیس و راه اندازی شد.

او با بیان اینکه تاسیس و راه اندازی تعاونی شترداران با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت تعاون روستایی استان خوزستان انجام شده است، افزود: کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش، برند سازی و تکمیل زنجیره تولیدات و تجمیع سرمایه‌های اندکاز دیگر مزایای راه اندازی این تعاونی به شمار می‌رود.

نیرومند از خوزستان به عنوان یکی از قطب های پرورش شتر به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی سازگار با این حیوان یاد کرد و بیان داشت: با تاسیس این تعاونی امکان خدمت رسانی بیشتری به شترداران فعال در استان در زمینه تخصیص و توزیع نهاده دامی، اعطای تسهیلات بانکی، هویت گذاری و بیمه دام امکانپذیر می‌شود.

به گفته معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، در حال حاضر ۶ هزار و ۱۷۹ نفر شتر در استان وجود دارد که فرآورده‌های آن شامل؛ گوشت، شیر، پشم و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضمن اینکه شیر آن سرشار از کلسیم بوده و در پیشگیری از ابتلا به روماتیسم و درد‌های مفصلی و عضلانی نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.