معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البرز به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مجاورت با صنایع بزرگ بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حجت‌الله میرزایی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی  گفت: البرز در چهار راه ارتباطی ایران قرار گرفته و به لحاظ جغرافیایی کریدور جنوب‌شرق به شمال‌غرب و جنوب به شمال است و همین موضوع موقعیت ویژه‌ای برای خدمات حمل‌ونقل و بازرگانی برای استان ایجاد کرده است.

 میرزایی، اقلیم بسیار خوب و منحصر به فرد این استان را بستر مناسبی برای خدمات گردشگری طبیعی و سلامت در کشور عنوان کرد و افزود: در آینده، البرز از قطب‌های اصلی توسعه گردشگری سلامت کشور خواهد بود.

 معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌جواری با استان تهران، تعامل اقتصادی با پایتخت و قرارگرفتن در کنار صنایع بزرگ و مناطق صنعتی قزوین فرصت خوبی برای اشتغال در البرز ایجاد کرده است.

او با اشاره به دلایل مهاجرپذیری البرز نسبت به سایر استان‌ها افزود: درآمد سرانه بالا و بالاترین نرخ رشد اقتصادی البرز در میان استان‌های کشور باعث شده تا این استان در جذب سرمایه‌ موفق باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البرز با شرایط اقلیمی مناسب، فرصت‌های اشتغال زیادی دارد؛ درآمد سرانه این استان بالاست و همین ویژگی‌ها، آن را به بهترین مقصد مهاجرت تبدیل کرده است.

میرزایی به نقش مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد مهاجر نیز اشاره کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای وظیفۀ بالاتری نسبت به سایر سازمان‌ها دارد، زیرا بخش بزرگی از مهاجران فاقد مهارت هستند و قصد دارند در صنایع، واحدهای تولیدی، گردشگری و حمل ونقل شاغل شوند.

او گفت:در بعضی از مشاغل به سطح نسبتاً بالایی از مهارت نیاز است؛ بنابراین باید از سوی مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای استان تدابیری برای مهارت‌آموزی این افراد صورت پذیرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار