کاخ الیزه در بیانیه‌ای از احتمال مسدود شدن مرز‌های اتحادیه اروپا بر روی انگلیس در پی شیوع نوع جدیدی از کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات میان پاریس، برلین و اتحادیه اروپا در خصوص شیوع گونه‌ای جدید از کرونا امروز آغاز می‌شود.همچنین در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ الیزه آمده است: اعضای اتحادیه اروپا ممکن است در پی مشاهده نوع جدیدی از کرونا، به صورت مشترک مرز‌های خود را به روی انگلیس مسدود کنند.

این در حالی است که مت هنکوک، وزیر بهداشت انگلیس در سخنانی اعلام کرد گونه جدید ویروس کرونا خارج از کنترل است.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید در انگلیس، از تصمیم دولت برای تشدید محدودیت‌ها در برخی مناطق انگلستان دفاع می‌کند.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که تشدید محدودیت‌ها در لندن و جنوب شرقی انگلیس تا درجه چهارم که شدیدترین حالت است، اقدامی در راستای کنترل شیوع خارج از کنترل این ویروس جدید است.

همچنین در پی شیوع نوع جدید از کرونا در انگلیس، شماری از کشور‌ها پرواز‌ها از این کشور را ممنوع کردند. هلند و بلژیک اعلام کرده اند پرواز‌ها از انگلیس را به حالت تعلیق درآورده اند. همچنین قطار‌ها از انگلیس به مقصد بلژیک نیز به حال تعلیق درآمده است.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت در یک پیام توئیتری اعلام کرد تحقیقات در مورد نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس را آغاز می‌کند.

این سازمان از مردم انگلیس خواست که از راهکار‌های محلی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنند و تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

روز شنبه، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را شناسایی کرده است که می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار