مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از بهره مندی ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: استان اردبیل به واسطه پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی طی سال‌های اخیر و با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط دولتمردان در مسیر توسعه واقع شده است و با توجه به ظرفیت‌های این استان در بخش کشاورزی و صنعتی پروژه‌های گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و محور‌های صنعتی به سرعت انجام شد.

او افزود: صد‌ها روستا و واحد صنعتی در طی سال‌های ۹۲ تاکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند که این مهم علاوه بر مهاجرت معکوس زمینه ساز شکوفایی اقتصادی استان را نیز فراهم ساخته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ و همزمان با اتمام دولت دهم تعداد ۴۰۰ روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بودند که این میزان ۵۶ درصد از خانوار روستایی استان را شامل می‌شد و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۵۰ روستای استان اردبیل که قریب به ۹۵ درصد از خانوار روستایی را شامل می‌شود از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد مشترکین گاز طبیعی استان اردبیل را بیش از ۵۰۰ هزار مشترک بیان کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۸ هزار و ۶۰۰ مشترک شهری و ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ مشترک نیز روستایی می‌باشند.

او همچنین با اشاره به ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در شهر‌ها و ۹۵ درصدی در روستا‌ها ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور استان اردبیل به استانی سبز از لحاظ گازرسانی تبدیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین گازرسانی به صنایع را در راستای محرومیت زدایی و توسعه صنعتی استان و اشتغالزایی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و تعداد صنایع عمده و جزء بهره‌مند از گاز طبیعی در استان اردبیل را هزار و ۴۸۰ صنعت برشمرد و گفت: افزایش چشمگیری در صنایع برخوردار از گاز طبیعی از ۹۷۶ واحد در سال ۱۳۹۲ به هزار و ۴۸۰ واحد تا به حال داشتیم که بیش از ۵۰ درصد رشد در این حوزه نشان از تلاش بی وقفه خادمان ملت در عرصه گازرسانی و ارایه خدمات می‌باشد.

اسماعیلی در پایان رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گازسوز را مورد تاکید قرار داد و گفت: همیشه با شروع فصول سرد سال و افزایش مصرف گاز طبیعی متاسفانه شاهد حوادث دلخراشی هستیم که در اکثر موارد بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.